BBalmain Asset Management zarządza m.in. Aura Centrum Olsztyn
Balmain Asset Management zarządza m.in. Aura Centrum Olsztyn

Firma Balmain Asset Management od półtora roku rozwija dział Property Management. O planach związanych z rozszerzeniem działalności firmy Retailnet.pl rozmawia z Rafałem Grzeszkiem, Managing Director i Dorotą Suchodolską, Head of Operations, Balmain Property Management.

Retailnet.pl: Dlaczego zdecydowaliście się rozszerzyć działalność w tym zakresie?

Rafał Grzeszek: Rozwój usług Property Management przez Balmain był odpowiedzią na oczekiwania rynku, a przede wszystkim naszych klientów. Poszukiwali oni bardziej spersonalizowenego podejścia do nieruchomości. Bardzo silna konkurencja na rynku nieruchomości, szczególnie jeśli chodzi o centra handlowe, wymusiła w ostatnich latach zmianę podejścia do zarządzania obiektami tego typu, w szczególności jeśli chodzi o takie elementy jak jakość zarządzania oraz relacje z najemcami. Balmain Property Management w swojej działalności nakierowany jest przede wszystkim na tę właśnie jakość – oraz możliwość jej weryfikacji przez naszych klientów.

Jakie elementy, zasoby powinien posiadać dział Property Management żeby efektywnie działać na rynku nieruchomości handlowych?

R.G: Property Management to złożenie kilku dziedzin, które mocno muszą ze sobą współpracować. W Balmain Property Management mamy holistyczne podejście do zarządzania naszymi nieruchomościami, dlatego każdy zespół – operacyjny, finansowy, marketingu, leasingu, zarządzania umowami najmu i wierzytelnościami, techniczny – ma swój udział przy tworzeniu strategii dla naszych nieruchomości. Co nas wyróżnia na tle konkurencji – strategiczne podejście do zarządzanych nieruchomości planowane na minimum 3 do 5 lat, realizacja i doskonałe zrozumienie celów właściciela, jako punkt wyjścia przy przejęciu nieruchomości, jasne procedury pozwalające weryfikować, jakość naszej pracy oraz zaangażowany, doświadczony i profesjonalny zespół, silnie identyfikujący się z zarządzaną nieruchomością.

Czyli w zarządzaniu nieruchomościami najważniejszym elementem są wykwalifikowani pracownicy?

R.G: Od samego początku przy tworzeniu naszego zespołu kierowaliśmy się przede wszystkim tym, co dana osoba może do niego wnieść i w jaki sposób odpowiada to założonym przez nas celom. Od początku też staramy się bardzo mocno inwestować w nasz zespół, aby jak najbardziej był na bieżąco z najnowszymi trendami rynkowymi. Wraz z procedurami, które budują standardy naszej pracy tworzy to kombinację, która pozwala osiągnąć nasz podstawowy cel – najwyższą, jakość oferowanych usług. Przy tej okazji warto dodać, że nasz zespół zarządzający ma wspólnie ponad 67 lat doświadczenia w branży nieruchomości komercyjnych!

Jakie projekty handlowe w swoim portfolio usług zarządczych ma obecnie Balmain Asset Management?

Dorota Suchodolska: Portfel nieruchomości, którymi zarządzamy stanowią cztery centra handlowe: Galeria Panorama w Poznaniu, Aura Centrum Olsztyna, Family Point we Wrocławiu i Centrum Galardia w Starachowicach.

Co jest najtrudniejsze w zarządzaniu centrami handlowymi?

D.S: Każda nieruchomość w określonym momencie funkcjonowania ma określone potrzeby i obszary wymagające szczególnej uwagi. Niezależnie od aktualnej sytuacji obiektu – relacje z najemcami zawsze stanowią w naszym podejściu do nieruchomości jeden z kluczowych elementów. Pozytywne, otwarte i partnerskie kontakty z najemcami pozwalają sprostać wielu wyzwaniom, które pojawiają się w cyklu funkcjonowania nieruchomości. Jednakże zrozumienie i łączenie interesów właścicieli oraz najemców stanowi największe wyzwanie, które budujemy poprzez zaufanie obu stron i sprawne działanie organizacyjne.

Czy jest różnica w zarządzaniu dużym centrum handlowym, a retail parkiem?

D.S: Zarządzanie dużym centrum handlowym i retail parkiem nie różnią się znacząco. Niezależnie do charakteru obiektu czy sposobu zabudowy, zarządzanie nieruchomością to zawsze pewne spectrum zadań zmierzających do realizacji celów nieruchomości i jej właściciela, od zarządzania umowami najmu i relacjami z najemcami poprzez obsługę procesu fakturowania, monitorowania płatności, wykonania budżetów, raportowania czy realizacji celów marketingowych, aż do funkcji podstawowych w postaci zapewnienia bezpieczeństwa użytkowania, dostarczenia usług i mediów. Nieruchomości typu retail park charakteryzują się lokalami o dużych formatach, w związku z tym mamy do czynienia z inną specyfiką najemców i większą ich autonomią i samodzielnością, co może wpływać na decyzje dotyczące zespołu zarządzającego obiektem lub strategię marketingu obiektu