Social Wi-Fi i Sphinx
Social Wi-Fi i Sphinx

Największa w Polsce sieć restauracji z segmentu casual dining – Sphinx – wdrożyła usługę Social WiFi. Restauracje Sphinx wykorzystują do kontaktu z klientami bezpłatną sieć WiFi, która jest zarazem narzędziem analityczno-marketingowym.

Narzędzie do interakcji z klientami

Jak pokazują wyniki badań, WiFi w sieciach gastronomicznych jest ważne dla klientów. Tweak Your Biz wskazuje, że 61 proc. z nich sprawdza, czy w restauracji dostępne jest bezpłatne WiFi, a 45 proc. konsumentów twierdzi, że ważne jest, by mieć dostęp do WiFi podczas jedzenia i picia. Co więcej, 27 proc. klientów częściej odwiedza restauracje, które oferują bezpłatne WiFi. Według badania Instytutu ARC Rynek Opinia, 75 proc. osób uważa, że bezpłatna sieć WiFi jest najważniejszym po kawie atrybutem dobrej kawiarni.

– Jesteśmy przekonani, że Social WiFi to znakomite narzędzie umożliwiające wejście w interakcję z naszymi gośćmi, poznanie ich potrzeb, badanie satysfakcji oraz zachęcanie do ponownej wizyty. Dlatego też zdecydowaliśmy się na wdrożenie Social WiFi w sieci naszych restauracji – mówi Małgorzata Włodarczyk-Fijka, dyrektor marketingu Sfinks Polska.

– Prężnie wdrażamy naszą usługę w branży gastronomicznej, w restauracjach takich jak Sphinx, kawiarniach i pubach. Social WiFi umożliwia nawiązanie kontaktu z klientami, analizowanie zebranych danych i dalszą precyzyjną komunikację marketingową. Sprzyja budowaniu lojalności klientów, zachęca do częstszego odwiedzania restauracji oraz wpływa na sprzedaż. Według badań Tweak Your Biz, 20 proc. klientów twierdzi, że kupuje więcej w restauracjach z bezpłatnym WiFi – dodaje Artur Racicki, CEO Social WiFi.

Komunikacja za pomocą Social WiFi

Po pierwsze – zaspokojenie potrzeb klientów. Bezpłatna sieć WiFi jest koniecznością w każdej dobrej restauracji. Jednak samo udostępnienie WiFi nie przynosi korzyści. Przynosi je natomiast platforma Social WiFi oferująca inteligentne WiFi. Po zalogowaniu do sieci w restauracji, na stronie powitalnej Sphinx można polubić stronę na Facebooku lub zameldować się w restauracji. Skorzystanie z sieci Social WiFi jest możliwe po uprzednim zalogowaniu się do wybranej sieci społecznościowej. W Sphinx najwięcej osób loguje się za pomocą maila – 59 proc., a pozostałe 41 proc. przez social media. Każdy klient  zalogowany do WiFi, widzi informację o nowościach w menu. Tworzy się ją w panelu administracyjnym Social WiFi. Za pomocą systemu gwiazdkowego klienci wyrażają swoją opinię o restauracji.

Sphinx to pierwsza i największa sieć restauracji casual dining w Polsce i jedna z największych w Europie. Sfinks Polska zarządza 115 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią 100 restauracji Sphinx (segment casual dining), 10 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 5 restauracjami Wook (segment casual dining).

Więcej o usłudze Social WiFi na www.socialwifi.com lub kontaktując się z przedstawicielami firmy: [email protected]

Social Wi-Fi dla Sphinx