Analityka predyktywna w Dick’s Sporting Goods

Jeden z największych sprzedawców sprzętu sportowego zamierza wykorzystać analitykę predyktywną w merchidisingu i projektowaniu towarów.

W pierwszej kolejności dane będą pozyskiwane poprzez kanał online, gdzie na podstawie zaangażowania konsumentów w proponowane produkty firma będzie decydowała, które z nich trafią na półki sklepowe.

Uzyskane w ten sposób dane będą obrabiane dzięki rozwiązaniu dostarczonemu przez firmę First Insights, by wyłonić produkty, które będą się cieszyły największą popularnością i przyniosą największy zysk.

Nowe sposoby projektowania produktów

-First insight jest w tej chwili krytycznym elementem naszego procesu projektowania produktów – wskazuje Lee Belitsky, wiceprezes ds. planowania i rozwoju produktów w Disk’s Sporting Goods. – Dzięki wykorzystaniu narzędzia od First Insights w procesie zakupowym, zarówno marek własnych jak i zewnętrznych, udaje nam się szybciej wprowadzać na rynek odpowiednie produkty.

Dzięki odkryciu, które cechy decydują o zaangażowaniu klienta w produkty oraz preferowanym poziomie ceny, retailer może znacznie zwiększyć sprzedaż przy jednoczesnym zmniejszeniu ryzyka zwrotów.

Ponad 50 lat tradycji

Dick’s Sporting Goods jest uwzględniony w liście największych 500 spółek magazynu Fortune. W sieci znajduje się 610 sklepów na terenie USA, z czego większość na wschodnim wybrzeżu i w Kalifornii. Obrót w 2013 roku wyniósł 6,21 mld. dolarów. Firmę założył w 1948 roku Richard “Dick” Stack w Binghamton w stanie Nowy Jork, gdzie otworzył swój sklep z artykułami wędkarskimi. W 1950 zdecydował o poszerzeniu asortymentu o sprzęt sportowy i zmianę nazwy sklepu na Dick’s Sporting Goods.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.