Obiecujące prognozy dla branży e-commerce na 2016 rok

Multichannel, satysfakcja z obsługi e-klienta, opodatkowanie sklepów online – to mogą być kluczowe trendy w polskim e-commerce w 2016 roku.

Prognozy na 2016 rok w ecommerce zapowiadają skupienie się na strategii multichannel. Przede wszystkim w celu zapewnienia klientom, podobnego komfortu zakupów w każdym wybranym kanale.

Dynamiczny wzrost e-commerce

W ostatnim roku polski rynek ecommerce osiągnął wysokość 8,6 mld dolarów wydanych na zakupy online. Nie da się ukryć, że w Niemczech jest to wielkość rzędu 53 mld dolarów. Posiadamy duże perspektywy na zbliżenie się do obrotów naszych sąsiadów na przestrzeni kilku lat. Bazując na prognozach przekazanych przez PCG rynek sprzedaży internetowej wzrośnie o 53 proc. w roku 2016. Naliczymy min. 45 mld złotych, które Polacy zainwestują w zakupy online.

Przy zakładanym wzroście rynek ecommerce, może zetknąć się z przysłowiową „ścianą”. W niedługim czasie wg. informacji Rzeczpospolitej rząd ma zamiar opodatkować sklepy online. Zdaniem ekspertów handel internetowy zostanie narażony na trudną sytuację. Opodatkowanie e-sklepów może spowodować podwyższenie kosztów sprzedaży produktów, co będzie skutkowało osłabieniem rozwoju rynku. Projekt ma zostać wprowadzony przez resort finansów w I kwartale br.

Doświadczenie zakupowe online

Kolejnym pożądanym trendem na przyszłość, jest satysfakcja z obsługi klienta internetowego. Badanie wykonane przez McKinsey, które informuje, że 55  proc. osób jest gotowych zapłacić więcej, jeśli otrzymają większą uwagę ze strony e-sprzedawców. Obsługa klienta nie jest na najwyższym poziomie. Klienci kupując w Internecie oczekują profesjonalnej obsługi i szybkiej reakcji. Wszystko ma się obywać online, bez konieczności telefonowania czy emaliowania w celu otrzymania oczywistych informacji.

Miejmy nadzieję, że informacja o opodatkowaniu sklepów online, nie zatrzyma rozwoju polskiego rynku ecommerce. Prognozy na 2016 rok wyglądają obiecująco.

Shipbooster to platforma, która gromadzi małe i średnie firmy logistyczne i za swoim pośrednictwem dostarcza usługi dla rynku e-commerce. Oferuje dopasowane rozwiązania dla każdego modelu biznesowego klienta. Zapewnia oszczędności nawet do 67 proc. miesięcznie.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl