2016 rokiem personalizacji mailingów

Email Marketing, choć jest jedną z najstarszych form reklamy internetowej, wciąż ma się świetnie i nic nie wskazuje, by w 2016 roku miało się to zmienić.

Newsletter jest jednym z najważniejszych kanałów komunikacji dla sklepów, zarówno stacjonarnych jak i internetowych. Jest to jeden z lepszych kanałów promowania swoich towarów oraz informowania klientów o specjalnych ofertach.

Jednak według raportu firmy Remarkety statystycznie współczynnik otwarć wynosi 23,4 proc. a współczynnik konwersji – 1 proc.

Tytuły i call to action

– Doświadczenie SalesBee pokazuje, że niski wskaźnik otwarć wynika najczęściej z nieodpowiedniego tytułu. Powinien on zwracać uwagę, zawierać call to action. Wiadomość musi zawierać konkretny benefit, aby klient miał motywację do zapoznania się z treścią – wskazuje Agata Lejman, ekspertka z firmy SalesBee – Przykładowo, oferty specjalne są lepsze, niż informacje o produktach. Jeśli to możliwe, warto wspomóc się powszechnie znaną marką. Ważna jest też personalizacja. Korzystając z automatycznego multinarzędzia (typu salesbooster) możemy posegmentować naszą bazę i wysłać dopasowane wiadomości do konkretnych grup klientów, a nawet zwrócić się do odbiorcy po imieniu.

Pośród najczęstszych błędów ekspertka wskazuje nadmiar wysyłanych wiadomości – Nie możemy zalać konsumenta dużą ilością treści – wskazuje. Podkreśla, że dobrze zaprojektowany email marketingowy zawiera wyraźne call to action, które przekierowuje na stronę sklepu – Kup teraz! Taki przycisk musi się kolorystycznie odróżniać od reszty wiadomości, tak żeby skutecznie zwracał uwagę – podkreśla.

Rok personalizacji

Znacznie skuteczniejszym, ale i wymagającym o wiele więcej wysiłku sposobem na zwiększenie skuteczności email marketingu. Cytowani przez firmę Adobe eksperci wskazują, że największym problemem związanym z personalizacją jest niemożność połączenia różnych wykorzystywanych technologii (40 proc. marketerów wskazuje ten problem jako największy), słabej jakości dane (tak wskazuje 34 proc. badanych oraz brak odpowiedniej technologii (32 proc.).

Najpopularniejszymi sposobami obejścia tych ograniczeń jest stosowanie ujednoliconego systemu logowania na wszystkich platformach i usługach (94 proc. wskazań), rozbudowana analiza posiadanych danych (94 proc.) oraz zarządzanie danymi użytkowników celem skuteczniejszego ich przetwarzania (także 94 proc.).

– Najlepsi gracze, używając silników rekomendacyjnych oraz narzędzi automatyzacji marketingu dostosowują przekaz do profilu zainteresowań klienta. Silnik wybiera jaka oferta powinna trafić do danej osoby. Takie narzędzia wbrew pozorom nie są drogie, a oferują dużo.- podsumowuje Agata Lejman.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl