Polski startup Booksy pozyskał 12 milionów złotych na globalną ekspansję

Booksy to innowacyjne narzędzie do zarządzania kalendarzem rezerwacji, nawiązywania relacji z klientami oraz generowania nowych kontaktów biznesowych. W startup zainwestował kolejny fundusz – RTA VENTURES.

W system i aplikację do rezerwowania wizyt w salonach usługowych zainwestowali także dotychczasowi partnerzy czyli fundusz Inovo.vc, Muller Medien i Piton Capital. Spółka pozyskała w ostatnich miesiącach łącznie 12 milionów złotych.

Polski startup na globalnym rynku

Booksy to polska aplikacja, za którą stoi m.in. Stefan Batory, twórca startupu iTaxi. Startup powstał w 2014 roku. Po sukcesach w Stanach Zjednoczonych, aplikacja zaistniała w Polsce i krajach angielskojęzycznych – Wielkiej Brytanii, Kanadzie i Australii. W 2015 roku we wrześniu  zainwestowano w spółkę ponad 3 mln złotych. Ten kontrakt umożliwił firmie rozwój  i dalszą ekspansję. Pod koniec 2015 roku Booksy dostępne było w ponad 80 krajach, od niedawna także w Indiach, na Filipinach i w Republice Południowej Afryki. To jednak dopiero początek jak zapowiadają założyciele.

– Zainwestowany kapitał zostanie przeznaczony na umocnienie naszej pozycji w krajach w których już udało nam się z sukcesem zaistnieć – mówi Stefan Batory, CEO  Booksy. – Już w styczniu zakończymy proces tworzenia zespołów w Argentynie, Brazylii, RPA i Singapurze. Do końca czerwca 2016 r. zaistniejemy na kolejnych sześciu perspektywicznych rynkach – dodaje.

Dynamiczny rozwój rynku aplikacji mobilnych

Booksy ma podpisane kontrakty z kilkoma tysiącami firm na całym świecie. W tej chwili poprzez Booksy umówionych zostało 500 000 wizyt. Wartość zamówionych usług przekroczyła kwotę 30 milionów USD. W ciągu ostatnich 16 tygodni liczba nowych rezerwacji rosła o kilkanaście procent  tydzień do tygodnia.  8000 firm zarejestrowanych w Booksy to ponad 25 tys. pracowników, z których usług korzysta ćwierć miliona osób – z czego około 150 tys. osób rezerwuje swoje wizyty za pośrednictwem Booksy.

Rynek aplikacji mobilnych uważany jest za jeden z najbardziej rozwojowych sektorów. Tylko w krajach Unii Europejskiej do 2018 roku jego przychody osiągnąć mogą 63 miliardów euro.  Także wartość rynku health&beauty w USA i Europie jest oceniana na  ponad 150 miliardów dolarów, to wg ekspertów najatrakcyjniejszy globalnie rynek.

Booksy oferuje unikalny model biznesowy. To pełny system SaaSowy, do którego zaprojektowane zostały dwie aplikacje – jedna biznesowa, pozwalająca na zarządzanie  swoim salonem, nawet na odległość i bez recepcjonistki, druga dostępna zupełnie bezpłatnie dla klientów, którzy chcą z tych usług korzystać. Klienci korzystający z Booksy mają też możliwość umawiania się przez www i media społecznościowe.

Booksy zwiększa konwersję

Z badań Booksy wynika, że aż 42 proc. rezerwacji na rynku usługowym dokonywanych jest poza standardowymi godzinami pracy biznesu. Booksy umożliwia klientom dostęp do usług danej firmy przez 24/7. Ilość rezerwacji dokonywanych za pośrednictwem Booksy rośnie o 30 proc. z miesiąca na miesiąc. Przez pierwszych 14 dni, z Booksy zaczyna korzystać średnio 25 proc. stałych klientów. Po 60 dniach z Booksy korzysta już 80 proc. klienteli, a do tego rejestrują się zupełnie nowi klienci.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl