7 firm nominowanych do nagrody Retailers’ Awards 2016 w kategorii omnichannel

Castorama, Carrefour, RTV Euro AGD, Intermarche, Matras, Empik oraz Sephora to siedem firm, które mają szansę otrzymać w tym roku nagrodę Retailers’ Awards w kategorii omnichannel.

Dwunastoosobowe jury, wśród którego znaleźli się eksperci z największych międzynarodowych firm doradczych takich jak CBRE, Colliers, Savills, Cushman & Wakefield, JLL i Mallson, wyłoniło nominowanych  do tegorocznych nagród Retailers’ Awards.

Laureaci nagrody zostaną ogłoszeni podczas wiosennej edycji Shopping Center Forum 2016, która odbędzie się 5 kwietnia na Stadionie Legii w Warszawie. W ubiegłym roku nagroda SCF Multichannel Retailer of the Year 2015 trafiła w ręce firmy RTV Euro AGD.

Castorama: nowa e-platforma i click&collect

Castorama Polska, lider na polskim rynku w branży home improvement (ulepszania warunków mieszkaniowych), zarządzający siecią 70 sklepów w całej Polsce, uruchomiła w 2015 roku nową platformę e-commerce. To jedno z największych wdrożeń Magento Enterprise w Europie Środkowej. Nowa platforma umożliwia uruchomienie usługi click&collect. Jej testy rozpoczęły się w sierpniu 2015 roku w Warszawie.

Carrefour: uruchomienie sprzedaży internetowej

Pod koniec 2015 roku Carrefour uruchomił w Polsce sklep internetowy eCarrefour.pl. Nowa platforma oferuje na razie wyłącznie sprzęt RTV i AGD. Francuski gigant testuje również usługę click&collect. Za technologiczną stronę wdrożenia odpowiada firma Exorigo-Upos. Layout sklepu dostarczyła agencja Saatchi & Saatchi. W ofercie sklepu eCarrefour.pl znajduje się około 800 produktów, w tym: sprzęt RTV i AGD, komputery i akcesoria, telefony oraz sprzęt fotograficzny i optyczny.

RTV Euro AGD: integracja online i offline

W ramach realizacji strategii omnichannel sieć RTV Euro AGD umożliwia zakup sprzętu w prawie 230 salonach sprzedaży w 141 miastach w Polsce, a także przez telefon lub za pośrednictwem sklepu on-line www.euro.com.pl. Kanał sprzedaży internetowej jest dobrze zintegrowany ze sprzedażą prowadzoną w sklepach stacjonarnych. RTV Euro AGD zapewnia klientom darmowy transport na wybrany towar oraz umożliwia odbiór produktów w sklepie w przeciągu jednej godziny od złożenia zamówienia. Zwroty zakupionych przez Internet artykułów są możliwe do zrealizowania w przeciągu 14 dni od zakupu. Firma zapewnia doradztwo specjalistów online poprzez chat internetowy lub infolinię. Za pośrednictwem strony internetowej sklepu można również zlokalizować najbliższy punkt sprzedaży stacjonarnej.

Intermarche: click&collect prosto z samochodu

Grupa Muszkieterów, zrzeszająca właścicieli supermarketów spożywczych Intermarché oraz sklepów „dom i ogród” Bricomarché, testuje w Polsce model click&collect. To pierwszy krok w kierunku sprzedaży w modelu omnichannel. Grupa przygotowała dwie formy tej usługi: Drive Light oraz Acceuil. Model Drive Light pozwala na odebranie zakupów bez konieczności wysiadania z samochodu. Stworzone do tego zostały specjalne stacje odbioru. Natomiast model Acceuil pozwala na realizację zamówienia w specjalnym punkcie na terenie sklepu.

Matras: szybkość dostawy w e-commerce

Odbiór zakupów dokonanych w e-sklepie Matras, z dostawą do jednej z ponad 170 stacjonarnych księgarni tej marki, jest możliwy już następnego dnia po dacie opłacenia zamówienia, z wyłączeniem weekendów. Matras umożliwia także klientom osobisty odbiór zamówienia w 700 Paczkomatach InPost oraz 2700 kioskach Ruchu. Możliwe jest także skorzystanie z klasycznej opcji dostawy kurierskiej realizowanej przez DHL i Pocztę Polską. Czas realizacji zamówienia wynosi 1-2 dni, w zależności od wyboru konkretnej opcji.

Empik: szersza oferta online

Strategia Grupy Empik Media & Fashion w segmencie e-commerce w 2015 roku zakładała w głównej mierze integrację i dalsze wsparcie rozwoju operacji wielokanałowych sklepów Empik. Chodzi m.in. o dynamiczny rozwój nowych kategorii oraz kontynuację rozszerzania i wzbogacania oferty, m.in. poprzez nawiązywanie współpracy z nowymi dostawcami. Wdrażane zostały także nowe rozwiązania informatyczne, pozwalające na dotarcie do szerszego grona dostawców. Zwiększono także możliwości operacyjne i logistyczne segmentu e-commerce poprzez skrócenie czasu dostawy do klienta.

Sephora: spójna strategia omnichannel

Spójna polityka cenowa, asortymentowa i w dużym stopniu także promocyjna (poza nielicznymi promocjami specyficznymi dla danego kanału) – to pomysł Sephory na realizację strategii omnichannel. Firma dodatkowo oferuje narzędzie online umożliwiające sprawdzenie dostępności konkretnych produktów w perfumeriach, a także zwrot produktów zakupionych online w salonach stacjonarnych.

W skład jury, które przyznaje nagrody Retailers’ Awards, wchodzą: Magdalena Frątczak – CBRE, Marta Machus-Burek – Colliers International, Agnieszka Mielcarz – Knight Frank, Ewa Ściubidło – BOIG, Klaudia Woźniak – Pro Value, Anna Wysocka – JLL, Renata Kusznierska – Cushman & Wakefield, Maciej Celmer – Mallson, Michał Muc – Savills Property Management. W pracach Jury uczestniczą również laureaci nagrody w kategorii Best Manager w latach ubiegłych: Tomasz Barchański – Martes Sport i Piotr Zieliński – Rossmann.

Shopping Center Forum to największe w Europie Środkowo – Wschodniej spotkanie przedstawicieli branży nieruchomości handlowych: spotkanie najemców z deweloperami, inwestorami, instytucjami finansującymi oraz zarządcami nieruchomości komercyjnych. Obecni będą także przedstawiciele firm oferujących usługi i technologie dla centrów handlowych i najemców. W poprzedniej, jesiennej edycji Forum uczestniczyło ponad 1500 osób.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl