Centra handlowe na Facebooku mierzą się z obsługą klienta

Według raportu przygotowanego przez econsultancy media społecznościowe w 2016 roku będą się dynamicznie zmieniały.

Pośród kluczowych trendów jakie wskazała firma znalazła się przede wszystkim obsługa klienta oraz branding za pomocą mediów społecznościowych. Zdaniem cytowanych przez econsultancy ekspertów z punktu widzenia retailu będzie to przełomowy pod względem obsługi klienta i konieczności walki o niego we wszystkich kanałach.

Budować markę i społeczność

Dotyczy to także centrów handlowych, które mogą wykorzystywać media społecznościowe do budowania świadomości marki oraz społeczności, która regularnie odwiedza daną lokalizację.

– Głównym celem aktywności centrów handlowych w mediach społecznościowych to budowanie zasięgu (rozpoznawalności), a także społeczności skupionej wokół tego miejsca. W Polsce mamy przykład trzech tego typu podmiotów. Wszystkie ulokowane są w Warszawie: Arkadia, Galeria Mokotów, Złote Tarasy. Udało im się zbudować społeczność liczoną w setkach tysięcy odbiorców – mówi portalowi Evigo.pl Marcin Niewęgłowski, digital marketing consultant z firmy Socjomania – Jednak taka skala popularności wiąże się z wielkim wyzwaniem dla tych podmiotów. Coraz częściej media społecznościowe, głównie Facebook, a po części także i Twitter, zaczynają pełnić funkcję obsługi klienta, co dla centrów handlowych jest nowym wyzwaniem. Można zaobserwować, iż to zaczyna coraz mocniej wpływać na postrzeganie tego typu miejsc przez odbiorców, konsumentów.

Klienci z wielkich miast

Według raportu przygotowanego przez magazyn Brief ponad 44 proc. rozmów w polskim internecie odbywało sie za pośrednictwem Facebooka a 29,1 proc. – Twittera. Obu tych serwisów najczęściej używają ludzie mieszkający w miastach powyżej 500 tys. mieszkanców. Dla Facebooka było to 25 proc. użytkowników a dla Twittera – 28 procent.

W każdym średniej wielkości mieście znajduje się co najmniej kilka galerii, pasaży, centrów handlowych. Według najnowszego, grudniowego raportu ,,Facebook trends’’ firmy Sotrender, do top 5 najbardziej angażujących profili centr handlowych na Facebooku należą: Arkadia, Złote Tarasy, Manufaktura, Galeria Mokotów i Wola Park – mówi Marcin Niewęgłowski – Z drugiej strony ten zestaw zupełnie inaczej wygląda jeżeli weźmiemy pod uwagę obsługę klienta (czas i procent reakcji – odpowiedzi). Pojawiają się takie miejsca jak: Silesia City Center z Katowic oraz gdyńskie Centrum Riviera.

Polskim centrom handlowym daleko do światowych gigantów. Według raportu przygotowanego przez Socialbakers do najpopularniejszych centrów handlowych na świecie należą El Palacio de Hierro w Meksyku (ponad 3 miliony fanów), Jockey Plaza z Santiago de Surco w Peru (niemal 2,5 mln fanów) oraz sieć SM Supermalls z Manili na Filipinach (2 miliony fanów).

– Niestety działalność centrów handlowych na Facebooku zbytnio nie różni się od siebie. Skupiają się na promocji swojego asortymentu (sklepów), organizują konkursy, promują wydarzenia (także społeczne), wrzucają śmieszne obrazki lub nawiązują do pogody. Jest ona tylko i wyłącznie poprawna – podsumowuje.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl