DPD rozwija usługi skierowane do branży e-commerce

Grupa Kapitałowa DPD Polska zamknęła rok 2015 rekordowym przychodem, sięgającym 1,2 mld zł. Po udanym połączeniu z Siódemką S.A. firma kontroluje niemal 30 proc. rynku przesyłek ekspresowych (KEP) w Polsce.

– Realizujemy obroty przekraczające  90 mln paczek w skali roku, co daje nam pozycję rynkowego lidera – komentuje Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.

Inwestycje w infrastrukturę

W minionym roku DPD Polska przeznaczyła ponad 60 mln zł na rozwój infrastruktury. W wyniku łączenia oddziałów, DPD Polska poszerzyła sieć oddziałów, wybudowała nowe obiekty m.in. w Poznaniu i Gdańsku, a wiele z nich znacząco powiększyła i unowocześniła, na przykład oddziały w Częstochowie czy Rzeszowie.

– Ostatni szczyt paczkowy potwierdził, że nasze procesy, mimo lawinowych wzrostów dziennych wolumenów w grudniu, są bardzo sprawne. Szczyt przebiegł wyjątkowo spokojnie, mimo, że zdarzały się dni, gdy w naszej sieci znajdowało się ponad pół miliona paczek – podkreśla Rafał Nawłoka.

W ubiegłym roku spółka rozszerzała również funkcjonalności usługi Predict oraz przygotowała do wdrożenia usługę paletową DPD Max, która właśnie została udostępniona klientom.

Branża logistyczna gotowa na wyzwania e-commerce

– Firmy kurierskie swoje wzrosty zawdzięczają głównie dalszemu rozwojowi e-commerce i umiejętnemu dostosowaniu się do jego wymagań. Nie inaczej będzie w 2016 roku. Tempo to może już nie jest tak spektakularne jak jeszcze dwa lata temu, ale spodziewamy się dalszych wzrostów. Pamiętajmy też, że operujemy na niezwykle konkurencyjnym rynku  – tłumaczy Rafał Nawłoka.

W 2016 roku firma DPD zamierza skoncentrować się na dalszym rozwoju usługi Predict, która przyczynia się do lepszej i skuteczniejszej obsługi końcowego etapu doręczenia paczki, czyli tzw. „ostatniej mili”.

– Jest to newralgiczna część całego procesu ze względu na konieczność bezpośredniej obsługi odbiorcy paczki. Dzięki usłudze Predict, adresat dostaje dokładną informację o czasie dostawy przesyłki wraz z opcją ewentualnej zmiany terminu na bardziej dogodną dla odbiorcy. Dobrze zaplanowana dzięki temu trasa kurierska to dodatkowo mniejsze ryzyko ewentualnych opóźnień i wyższe zadowolenie odbiorcy – dodaje Rafał Nawłoka.

W wiadomości e-mail adresat dostaje także numer telefonu oraz imię kuriera, dzięki czemu proces odbioru jest jeszcze łatwiejszy i bardziej przyjazny dla odbiorcy.

Rozwój sieci Pickup

W 2016 nastąpi także rozwój sieci punktów nadań i odbiorów DPD Strefa Paczki, która z czasem zostanie włączona do międzynarodowej sieci Pickup.

– Dziś w Polsce działa już całkiem spora sieć „DPD Strefa Paczki”, w której istnieje możliwość nadania i odbioru przesyłki. Są to de facto „mikroodziały” naszej firmy, a zlokalizowane są w ramach innych działalności gospodarczych, jak np. sklepy, kawiarnie, czy inne punkty usługowe. Wkrótce sieć, licząca dziś ok 600 punktów, zostanie włączona do międzynarodowej sieci Pickup, która doskonale funkcjonuje w innych krajach Europy. W tym roku liczebność tejże sieci nadań i odbiorów powinna ulec co najmniej podwojeniu – tłumaczy Rafał Nawłoka.

W dotychczasowej sieci liczącej już kilkaset punktów znalazły się już pierwsze wzorcowe obiekty, zorganizowane według nowego modelu. W Gdyni i w Katowicach, poza zrealizowaniem usług związanych z nadaniem i odbiorem paczki, klient może napić się dobrej kawy, spędzić czas w przestrzeni rekreacyjnej z telewizorem i wydzielonym kącikiem dla dzieci. Może także przygotować na miejscu paczkę do nadania, korzystając z dostępnych na miejscu materiałów.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl