Barometr e-commerce 2016: personalizacja i programmatic buying

Wartość rynku handlu internetowego w Polsce wzrośnie w tym roku do blisko 36 mld zł, w ciągu najbliższych 5 lat podwoi się, a liczba e-sklepów w 2016 r. wzrośnie o 7 proc. – prognozują eksperci Sociomantic Labs.

W najnowszym opracowaniu „Barometr e-commerce 2016”, przygotowanym przez  Sociomantic Labs, eksperci wskazują jakie czynniki będą w ciągu najbliższych latach wywierały największy wpływ na rynek reklamy oraz będą najsilniej stymulowały wzrost przychodów sklepów internetowych. – Rynek e-commerce w Polsce w 2016 roku wzrośnie o 15 proc. i osiągnie wartość 35,8 mld złotych, a w 2020 roku przekroczy poziom 63 mld zł  – mówi Maciej Wyszyński, dyrektor zarządzający rynkami CEE, DACH i EMEA. – Z kolei liczba sklepów internetowych w naszym kraju wzrośnie o 7 proc. i przekroczy poziom 23,5 tysiąca, a w 2020 ponad 30 tysięcy – dodaje Wyszyński.

Eksperci z Sociomantic Labs przeanalizowali ponad 100 innowacyjnych działań, nowych technologii i strategii. Jednak w „Barometrze e-commerce 2016” zostało uwzględnionych 20 najbardziej istotnych – w największym stopniu stymulujących i wpływających na wzrost rynku oraz przychody podmiotów tam działających, tj. sklepów internetowych oraz  e-biznesów.

Personalizacja i programmatic buying

Największe znaczenie dla biznesu internetowego będzie miała personalizacja przekazu, uznawana przez 90 proc. marketerów za kluczową dla dalszego rozwoju biznesu. O jej potencjale świadczy fakt, że 70 proc. konsumentów znacznie lepiej się czuje widząc dostosowany do nich przekaz.

Innym kluczowym trendem był programmatic buying – wyświetlania konkretnych reklam użytkownikowi w czasie rzeczywistym, w zależności od jego preferencji.

Ogromną rolę będą odgrywały także programy lojalnościowe, urządzenia mobilne oraz dalszy rozwój omnichannel.

-Ignorowanie trendów to niewykorzystywanie potencjału sprzedażowego, a w dalszej perspektywie strata pozycji na rzecz konkurencji, która takie działania wdroży – wskazuje Beata Banaś, marketing manager z firmy Sociomantic labs w rozmowie z Evigo.pl. – Opisane przez nas w Barometrze eCommerce na 2016 rok trendy dotyczą wszystkich większych podmiotów prowadzących działalność handlową w internecie. Obecnie niemal wszyscy duzi gracze z branży retail prowadzą działania reklamowe z wykorzystaniem personalizacji oraz wprowadzają programmatic do swoich mediaplanów.

Wartość rynku podwoi się

Postępujący rozwój technologiczny oraz zmiany przyzwyczajeń konsumentów sprawiają, że z roku na rok rośnie liczba osób robiących zakupy przez internet. Jak pokazują estymacje praktyków i ekspertów, do końca dekady wartość rynku e-commerce w Polsce podwoi się i będzie bliska 10 proc. udziału w całym handlu. Jeszcze bardziej imponujące prognozy deklarują europejscy eksperci, szacując że już w 2020 roku e-zakupy będą odpowiadać nawet za 45 proc. przychodów ze sprzedaży ogółem w Europie. Dlatego też przedsiębiorcy chcący wygrać w wyścigu o klienta powinni stawiać na innowacyjne rozwiązania i technologie, które stają się kluczem do osiągnięcia celów biznesowych.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl