E-commerce nakręca innowacje w logistyce

Dynamicznie rozwijająca się branża e-commerce i coraz wyższe standardy obsługi klienta skłaniają firmy logistyczne do inwestycji w nowoczesne i innowacyjne rozwiązania i usługi.

– Innowacyjne rozwiązania w logistyce dotyczą wielu obszarów działalności organizacji – począwszy od wdrażania nowych usług, poprzez wykorzystanie najnowszych technologii, a na tworzeniu nowych modeli biznesowych kończąc – mówi redakcji Evigo.pl Wojciech Łukasiewicz, OPS Programs Manager w firmie DHL Express Poland.

Nowe usługi

Innowacyjne usługi w logistyce są zbieżne z trendami w innych firmach usługowych, a dotyczyć one mogą m.in. koncentracji na rynku e-commerce.

– Chodzi na przykład o uproszczenie obsługi zwrotów towarów czy przewidywanie zapotrzebowania i automatyczne uzupełnianie zapasów, wzbogacania usług (instalacja sprzętu RTV/ AGD w trakcie doręczenia), czy też większa elastyczność usług jako standard. Takimi przykładami jest umożliwienie zmiany miejsca daty i godziny doręczenia w czasie rzeczywistym – wymienia Wojciech Łukasiewicz.

Nowe technologie

Jak informowaliśmy na łamach Evigo, w ramach poszukiwania alternatywnych metod dostarczania przesyłek, DHL rozwija projekt swojego bezzałogowego drona – DHL Parcelcopter. Jeszcze w styczniu ruszą testy w bawarskiej miejscowości Reit im Winkl które pokażą, jak dron sprawdza się w górskich warunkach. Ale innowacje technologiczne to coś więcej.

– Innowacje technologiczne nie tylko wykorzystanie dronów do doręczenia i odbiory przesyłek, w szczególności na terenach trudno dostępnych, ale również pełna automatyzacja procesów magazynowych (od komputerowego modelowania procesów do zastosowania robotów), czy też dalszy rozwój już istniejących technologii np. zastąpienie tradycyjnych skanerów urządzeniami mobilnymi bądź pojazdy kurierskie z napędem elektrycznym – tłumaczy Wojciech Łukasiewicz. 

Nowe modele biznesowe

Aktualnie DHL wdraża w Polsce automaty, czyli samoobsługowe punkty odbioru przesyłki. Jest to część pilotażowego programu DHL Express realizowanego w Europie, w ramach którego powstanie kilkadziesiąt automatycznych punktów odbioru przesyłek międzynarodowych we wszystkich większych miejscowościach w kraju.

– W obszarze modeli biznesowych, innowacje odnoszą się do m.in. rosnącej popularności usług współdzielonych (doręczenie przesyłek wykonywane przez klientów), rozbudowy ogólnodostępnej sieci punktów usługowych dla segmentu B2C (samoobsługowe automaty do doręczania i odbiorów przesyłek), a także do włączania usług logistycznych do standardowej działalności dużych międzynarodowych firm (budowanie własnych łańcuchów dostaw przez międzynarodowe firmy handlowe) – podsumowuje ekspert firmy DHL. 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl