AmRest podaje wstępne wyniki sprzedaży w IV kwartale 2015 roku

Wstępne wyniki sprzedaży Grupy AmRest wyniosły w czwartym kwartale 2015 roku 918 mln złotych, co stanowiło 14,8% wzrost w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. W tym samym okresie sprzedaż Grupy w walutach lokalnych wzrosła o 16,1%.

Sprzedaż wygenerowana na rynkach Europy Środkowo–Wschodniej wyniosła w czwartym kwartale 2015 roku 558,3 mln złotych, co stanowi wzrost o 18,6% w porównaniu do czwartego kwartału 2014 roku. Sprzedaż wygenerowana w tej dywizji w walutach lokalnych wzrosła o 17,8%.

Przychody dywizji rosyjskiej wyniosły 101,1 mln zł i były o 2% niższe w porównaniu do czwartego kwartału 2014 roku. W walucie lokalnej sprzedaż tej dywizji wzrosła o 19,1%.
Sprzedaż na rynku hiszpańskim w czwartym kwartale 2015 roku wyniosła 197,4 mln złotych i była o 16,1% wyższa, niż przed rokiem. W walucie lokalnej odnotowano 14,8% wzrost.

Przychody dywizji Nowe Rynki wyniosły w czwartym kwartale 2015 roku 61,2 milionów złotych i były o 10% wyższe w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego (0,4% wzrost w walutach lokalnych).

AmRest Holdings SE (AmRest, WSE: EAT) jest największą niezależną firmą prowadzącą sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 1993 roku spółka rozwija portfel marek takich jak KFC, Pizza Hut, Burger King i Starbucks w oparciu o franczyzę i współpracę typu joint venture. AmRest jest właścicielem marki La Tagliatella, która rozwijana jest zarówno przez restauracje zarządzane przez spółkę, jak i poprzez franczyzę. W portfelu AmRest obecne są ponadto dwie własne marki działające na rynku chińskim: Blue Frog i KABB. Obecnie AmRest zarządza ponad 900 restauracjami w segmencie restauracji szybkiej obsługi (Quick Service Restaurants) i restauracjami z obsługą kelnerską (Casual Dining Restaurants).

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.