Telepizza zapowiada ekspansję

W 2016 roku Telepizza planuje otwarcie lokali w centrach handlowych oraz na dworcach i lotniskach. Pierwsza pizzeria, która wpisuje się w nową strategię rozwoju powstała w grudniu 2015 roku. Punkty będą nastawione na szybką obsługę klientów.

Nowy format sieci Telepizza

– W miejscach o dużym natężeniu ruchu musi funkcjonować restauracja, w której klienci będą mogli szybko zjeść oraz napić się kawy lub herbaty, zamiast czekać kilkanaście minut na zamówienie. Stąd pomysł nowego formatu pizzerii Telepizza, który ma trafić w potrzeby naszych nowych klientów – mówi Leszek Nowak, menedżer ds. rozwoju sieci Telepizza Poland.

Placówki w nowym formacie będą otwierane m.in. w strefach food court. Lokale tego typu można wybudować już na powierzchni ok. 50-60 mkw. W lokalach z większym metrażem będzie również część restauracyjna. Wówczas klient będzie mógł wybrać pomiędzy szybkim, a dłuższym posiłkiem, który jest bardziej formą relaksu. Wszystkie placówki będą funkcjonować na zasadzie licencji. W 2016 roku hiszpańska sieć zamierza rozszerzyć zasięg o nowe lokalizacje, dotychczas przez nią niewykorzystywane. Pierwsza placówka w centrum handlowym powstała pod koniec ubiegłego roku w Wałbrzychu, natomiast pod koniec stycznia 2016 roku pojawi się nowy podobny punkt w Nowym Targu. Jak zapowiada zarząd sieci, wkrótce powstaną kolejne.

Oferta nowych pizzerii będzie taka sama jak tradycyjnych placówek. Inny będzie sposób podawania pizzy. Serwowana będzie w kawałku, w formie trójkąta. Telepizzy zależy nam by jej klienci mogli zjeść komfortowo nawet „w biegu”.

120 punktów w sieci

Aktualnie Telepizza ma 120 punktów. Większość ma charakter restauracyjny z bezpośrednim wejściem od ulicy. W 2015 roku firma rozpoczęła ich rebranding. Zgodnie z nowym wizerunkiem pizzerie mają większą część jadalną, otwartą kuchnię, dzięki której widać produkcję pizzy i w wybranych lokalach obsługę kelnerską.

– Nowy wizerunek korzystnie wpływa na obroty placówek. Pizzerie zarabiają już od pierwszego miesiąca działalności. W 2016 roku planujemy zakończyć rebranding w lokalach własnych – mówi Leszek Nowak.

Nowością w Telepizzy od 2015 roku są również foodtrucki. Pod szyldem Telepizzy jeżdżą cztery samochody, które latem obsługiwały imprezy plenerowe i turystów nadmorskich kurortów. W tym roku będzie podobnie. Jesienią firma wdrożyła też platformę internetową Click&Pizza, która pozwala zamawiać jedzenie przez Twittera.

Zmiany w Telepizzy dobrze wpłynęły na ogólną sprzedaż w sieci, która była najwyższa od kilku lat. Bieżący rok ma być równie ambitny ponieważ firma planuje zwiększyć sprzedaż przekraczając prognozowane wyniki dla rynku pizzerii. Korzystny wpływ na finanse sieci ma mieć dalszy rebranding, kontynuacja nowych otwarć oraz inwestycja w nowe kanały sprzedaży – informuje zarząd sieci.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.