Netsprint Audience Report z danymi demograficznymi

Netsprint wprowadza nową wersję Audience Report – usługi, która analizuje użytkowników danego serwisu WWW, a następnie tworzy ich dokładną charakterystykę bazując na danych o ich zachowaniu w internecie. Dane do raportu dostarczane są z tysięcy zewnętrznych witryn, które zasięgiem obejmują 97 proc. polskich internautów.

Raporty są usługą przeznaczoną dla właścicieli serwisów internetowych, którzy chcieliby poznać preferencje i zwyczaje swoich użytkowników. Dzięki Audience Report marketerzy i właściciele serwisów e-commerce otrzymują kompleksową informację na temat zainteresowań, demografii, profili zawodowych, kategorii stron odwiedzanych przez ich użytkowników oraz czy korzystają z urządzenia mobilnego. Audience Raport dostarcza wiedzy o użytkownikach, którzy konwertują na danym serwisie oraz o tych, którzy jedynie go odwiedzają. Dzięki temu raporty wspierają działania marketingowe w obszarach planowania kampanii – np. podpowiadają, na jakich kategoriach tematycznych stron internetowych użytkownicy danego serwisu przebywają najczęściej. Pozwala to precyzyjnie dobrać targetowanie kampanii i spersonalizownie przekazu.

– Dane do kampanii zbieramy w czasie rzeczywistym i dzięki integracji z naszymi rozwiązaniami JustWiFi może emitować kampanie do użytkowników np. w oparciu o płeć czy zawód a także lokalizację. Chcąc dotrzeć do kobiet zainteresowanych modą, a przebywających aktualnie w danej galerii handlowej, możemy wyświetlić reklamy marek odzieżowych – mówi portalowi Evigo.pl Artur Banach, CEO firmy Netsprint. Podkreśla, że może to zostać wykorzystane na przykład przez sieć wynajmującą kilka lokalizacji w różnych galeriach handlowych do promowania swoich punktów wśród odwiedzających.

Nowa zawartość raportów

Oprócz zmian w dostępie do raportów, rozbudowie uległa także ich zawartość. W nowej wersji Audience Report dostępne są (oprócz profili zainteresowań i kategorii odwiedzanych serwisów) także dane demograficzne użytkowników oraz ich profile zawodowe (branża i stanowisko). Do raportu dodano również informację o korzystaniu przez użytkowników z urządzeń mobilnych, co może okazać się ważne przy planowaniu ewentualnych modyfikacji na serwisie. Jedną z priorytetowych funkcjonalności nad którymi pracuje firma jest powiązanie na podstawie cookies różnych urządzeń wykorzystywanych przez pojedynczego użytkownika.

Dane o zachowaniu

Audience Report tworzony jest w oparciu o autorską metodologię, na postawie twardych danych o zachowaniu użytkowników. Dane do analizy pochodzą z sieci Adkontekst oraz z największej polskiej platformy DMP (Data Management Platform) – Spółdzielni Danych, która gromadzi obecnie ponad 40 milionów cookies. Jest to hurtownia danych umożliwiająca gromadzenie informacji o zachowaniach użytkowników i ich segmentację. Profile użytkowników są tworzone na podstawie informacji o odsłonach stron otrzymanych od tysięcy serwisów WWW, a następnie analizowanie, grupowane w segmenty i udostępniane marketerom do kampanii.

Jako jedna z nielicznych zautomatyzowanych usług analitycznych, Audience Report opatrzony jest komentarzem eksperckim, który wyjaśnia najistotniejsze informacje o klientach i użytkownikach serwisu oraz podaje wprost rekomendacje dotyczące działań marketingowych. Tym samym właściciel strony nie tylko otrzymuje dane, ale też wie, jak z tej wiedzy skorzystać.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl