Zakupy e-commerce za pomocą lodówki? To już możliwe

Samsung wprowadził do sprzedaży lodówkę z systemem Android. Za jej pośrednictwem można zamówić zakupy, zapłacić za nie dzięki usłudze „Groceries by Mastercard”, a następnie czekać na przybycie kuriera.

Innowacyjne rozwiązania zaprezentowane przez firmy Samsung i MasterCard dostępne jest na razie wyłącznie w USA i dotyczy jednego modelu lodówki – Samsung Family Hub.

– Internet of things to nie jest pieśń przyszłości. Po prostu przechodzi w mainstream. Od jakiegoś czasu funkcjonują już bezobsługowe platformy wydobywcze. Internet rzeczy jest często spotykany w przemyśle. Teraz po prostu trafia także do konsumentów. Samsung zaprezentował ostatnio lodówkę z Androidem. Łatwo wyobrazić sobie program lojalnościowy, który będzie spięty z tą lodówką. To ogromne wyzwanie dla firm IT, które będą musiały zrozumieć, że w modelu omnichannel ta lodówka jest kolejnym kanałem. Bardzo łatwo jest wyobrazić sobie spięcie jej z programem lojalnościowymi lub aplikacjami e-commerce – mówił w wywiadzie udzielonym redakcji Evigo Marek Sodolski, Wiceprezes Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu w e-point S.A.

Internet rzeczy wkracza w e-commerce

Lodówka ma wbudowany tablet o przekątnej 21,5 cala. Jest podłączony do internetu za pomocą sieci WiFi. Aby dokonać zakupów, wystarczy wejść do aplikacji, wybrać brakujące produkty, dodać je do wirtualnego koszyka, a następnie opłacić w systemie „Groceries by Mastercard”.

Aplikacja umożliwia wybór produktów od różnych dostawców uczestniczących w projekcie. Zakupy zostaną dostarczone pod wskazany adres za pośrednictwem firm kurierskich. Płatności można dokonać dowolną kartą płatniczą obsługiwaną na terenie USA. Wystarczy dodać ją do wirtualnego portfela stworzonego MasterCard, a następnie zaakceptować płatność za pomocą specjalnego kodu PIN.

Aplikację można obsługiwać także za pomocą smartfonu bądź tabletu niewbudowanego w lodówkę. Z czasem możliwe ma być tworzenie spersonalizowanej listy zakupów, zbudowanej na podstawie wcześniejszej historii zamówień.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl