Raport: ponad 70 proc. firm zadowolonych z outsourcingu usług logistycznych

Według raportu Third Party Logistics Study 73 proc. firm, które korzystają z outsourcingu logistyki, zamierza poszerzać swoją współpracę z dostawcami tych usług.

Raport wskazuje, że to branża retail oraz zakłady produkcyjne korzystają z zewnętrznych dostawców rozwiązań logistycznych – stanowią w sumie 36 proc. (18 proc. każda z branż) klientów. Znajduje to odzwierciedlenie w oferowanych przez dostawców usługach.

Wzrost znaczenia technologii

Twórcy raportu wskazują, że aby osiągnąć sukces zewnętrzna firma logistyczna powinna oferować usługi magazynowe, wliczając w to zarządzanie zasobami (64 proc. wskazań) planowanie i zarządzanie transportem (60 proc. wskazań) oraz przejrzystość łańcucha dostaw. Badani, zarówno przedstawiciele klientów jak i firm logistycznych, wskazywali także zarządzanie zamówieniami od klientów (35 proc. wskazań), dostarczenie narzędzi do pozyskiwania Big Data (22 proc. wskazań) oraz wykorzystywanie tagów RFID (16 proc.).

– Outsourcing sam w sobie ma na celu przekazanie pewnej części procesów podmiotowi, który jest w tym wyspecjalizowany oraz ma ograniczyć pracochłonność i nakładu firmy na te procesy – wskazuje Marcin Dudek, Key Account Manager z firmy DTW Logistics. Wśród zalet przekazania opieki nad logistyką zewnętrznej firmie wskazuje możliwość skoncentrowania się na swoim głównym biznesie, brak konieczności zatrudniania personelu i inwestycji we własne maszyny oraz brak konieczności wdrażania specjalistycznego oprogramowania do zarządzania magazynem. – Podstawą w logistyce jest odpowiednie zaplecze IT, które wspiera i optymalizuje procesy przyjęcia, kompletacji i pakowania – podkreśla.

Omnichannel wyzwaniem

Według raportu przygotowanego przez Capgemini ponad połowa (dokładnie 59 proc.) firm uważało, że nie ma wystarczających kompetencji, by poradzić sobie z obsługą dostaw w modelu Omnichannel. Choć dla retailerów w modelu Omnichannel wciąż najważniejsze są obsługa klienta (32 proc. wskazań) oraz jakość dostarczanej usługi (23 proc.) to rosnąca grupa odbiorców wskazuje na rosnącą role efektywności przygotowania opakowań (5 proc. w 2015 roku) oraz efektywność organizacyjną wypełniania zamówień (4 procent).

– Operator logistyczny zawsze ma korzyść skali – wskazuje Marcin Dudek. – Chodzi choćby o koszty wysyłki czy zamawianie hurtowych materiałów do pakowania – podsumowuje.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl