TIM chce obsługiwać logistycznie inne e-sklepy

Ponad 780 000 przesyłek opuściło w minionym roku Centrum Logistyczne TIM SA. Spółka planuje świadczyć usługi logistyczne innym podmiotom z branży e-commerce.

Oznacza to, że każdego dnia roboczego do klientów wyruszało średnio 3100 paczek lub palet – aż o 57 proc. więcej niż w 2014 r. Dynamicznie rosnąca liczba wysyłek jest konsekwencją stałego wzrostu obrotów. Ma on swój początek w połowie 2013 roku, gdy TIM SA – po 26 latach funkcjonowania w tradycyjnym modelu sieci hurtowni elektrycznych – rozpoczął sprzedaż online poprzez e-sklep TIM.pl. W 2013 r. z centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach wyjechały ponad 142 000 przesyłek, a rok później już niemal 500 000.

Obiekt realizuje zamówienia zarówno klientów TIM.pl (na rynek polski), jak i e-sklepów z Polski oraz Europy Zachodniej należących do bydgoskiej spółki Rotopino.pl, która od 2011 r. jest częścią Grupy Kapitałowej TIM. Służy także składowaniu produktów dwóch pozostałych podmiotów z GK TIM: EL-IT SA oraz Sun Electro Sp. z o.o.

Obsługa innych e-sklepów

– Przez ostatnie 2,5 roku zyskaliśmy unikalne w Polsce know-how w zakresie obsługi logistycznej handlu online. Chcemy wykorzystać tę wiedzę, świadcząc usługi logistyczne także innym podmiotom z branży e-commerce. Dlatego w rozbudowanym centrum logistycznym w Siechnicach 15 000 mkw. zostanie przeznaczone na magazyn logistyki kontraktowej, z którego będą korzystać podmioty spoza Grupy Kapitałowej TIM – mówi Maciej Posadzy, członek Zarządu i dyrektor ds. operacyjnych TIM SA.

W ramach outsourcingu usług magazynowych spółka będzie świadczyć takie usługi jak pre-packing, dystrybucja towarów wrażliwych na uszkodzenia oraz usługa cut-off time, polegająca na doręczeniu następnego dnia.

Spółka w zakresie przesyłek paletowych współpracuje z firmą Raben a przesyłki paczkowe dostarczają kurierzy GLS i DPD.

Firma także umożliwia integrowanie swojego systemu informatycznego z oprogramowaniem ERP klienta. – Jesteśmy w stanie zintegrować się z praktycznie każdym systemem ERP czy CRM – mówi portalowi Evigo.pl Michał Kostrowicki, Communications manager z firmy TIM S.A. – Udostępniamy także zautomatyzowane raporty oraz jesteśmy w stanie przesyłać dane do systemu Business Intelligence.

Pełna automatyzacja

Obiekt w Siechnicach, w sporej części zautomatyzowany, funkcjonuje od 2008 r. W efekcie zmiany modelu biznesowego TIM SA i w obliczu szybkiego wzrostu liczby wysyłek obecna powierzchnia magazynowa (10 500 mkw.) stała się niewystarczająca. W grudniu 2015 r. rozpoczęła się warta 40 mln zł rozbudowa centrum logistycznego. Generalny wykonawca inwestycji to japońska firma Kajima Poland. Realizuje ją we współpracy z amerykańskim HE (Hillwood Europe) Enterprises, należącym do rodziny Rossa Perota jr. – jednego z gigantów amerykańskiego i światowego rynku nieruchomości.

Powierzchnia Centrum Logistycznego TIM SA po zakończeniu rozbudowy latem 2016 r. sięgnie 41 100 mkw. Obiekt budowany jest z uwzględnieniem przyszłych, stale rosnących potrzeb Grupy Kapitałowej TIM. Miesięcznie będzie mógł realizować nawet ponad 200 000 wysyłek do klientów.

Aby ułatwić funkcjonowanie obiektu w nowej formie i świadczenie usług logistycznych podmiotom zewnętrznym TIM SA planuje utworzyć z dotychczasowych działów logistyki oraz zarządzania nieruchomościami spółkę zależną, w której kapitale zakładowym posiadać będzie 100 proc. akcji. Ostateczną decyzję w tej sprawie podejmie Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie TIM SA, które zbierze się już w najbliższy czwartek (28.01.2016 r.) we Wrocławiu.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl