Amazon chce być bardziej mobile

Amazon planuje kolejne wejście na rynek urządzeń mobilnych, informuje portal arstechnica.com.

Telefony miałyby możliwie przypominać sprzęt wytwarzany przez Amazon. Miałyby także aktywnie zachęcać kupujących do wykupienia usługi Amazon prime. Internetowy gigant wypuścił swój własny telefon w 2014 roku – sprzęt kosztował wówczas 199 dolarów z umową na dwa lata, lub 650 bez umowy. Od tamtego czasu cena spadała. W 2015 roku wersja bez umowy była dostępna za 130 dolarów. Według finansowego raportu spółki, eksperyment kosztował ponad 170 milionów dolarów. Nowy pomysł to ożywienie idei własnego telefonu przy wykorzystaniu zewnętrznych dostawców sprzętu.

Android bez Androida

Oprogramowanie wykorzystywane przez sprzęty z linii Kindle jest niezależnie rozwijaną wersją systemu android (tzw. fork), który oferuje wiele usług takich jak sklep z oprogramowaniem, reklamy czy serwis do wysyłania wiadomości niezależnie od rozwiązań Google zazwyczaj dostarczanych poprzez sklep Google Play.

Znalezienie producentów sprzętu może jednak przysporzyć problemów. Google zawiera porozumienie z dostawcami sprzętu w ramach którego mogą oni sprzedawać “jedynie urządzenia, które mają wszystkie aplikacje Google (wyjąwszy opcjonalne) zainstalowane”. Kontrakt z Google zawiera także klauzulę, która uniemożliwia także “działania mające na celu fragmentację Androida”, co często jest interpretowane jako zakaz produkowania urządzeń, które nie zawierają sklepu Google Play.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl