3 sposoby na rozwiązanie problemu porzuconych e-koszyków

Ukryte opłaty za przesyłki, konieczność założenia konta w e-sklepie, rola opinii zamieszczonych w internecie – to zdaniem Oliwii Leszczyńskiej z firmy Shipbooster tylko niektóre czynniki mające wpływ na współczynnik konwersji w e-commerce.

Marketing, obsługa klienta i czas, w którym są realizowane te czynności ma wpływ na powodzenie e-biznesu.

Szacuje się, że rynek e-commerce w USA może wygenerować do 2018 roku ponad 490 miliardów dolarów. Jest to też dobra prognoza dla europejskiego rynku sprzedaży internetowej. Dlatego przy rozwijaniu firmy na tak wielkim rynku, warto zapobiec typowym błędom, które większość e-sprzedawców popełnia.

Nie zaskakuj klientów opłatą za przesyłkę

Według raportu z 2015 roku przeprowadzonego przez Visual Website Optimizer, 28 proc. klientów sklepów internetowych było zaskoczonych, że podczas realizowania transakcji pojawiał się dodatkowy koszt za przesyłkę, o którym nie było mowy we wcześniejszych krokach. Unikając tego błędu minimalizuje się ryzyko tzw. „porzucania” koszyków. Informowanie klienta o dodatkowych kosztach jest podstawą budowania więzi między sprzedawcą, a kupującym.

Nie narzucaj klientowi tworzenia konta

To samo badanie VWO zidentyfikowało kolejną przyczynę porzucania koszyków: powodem było narzucenie klientowi konieczności założenia konta. W tej sytuacji aż 23 proc. badanych stwierdziło, że porzucają koszyk przy obowiązku założenia nowego konta. Spowodowane jest to brakiem czasu na wprowadzanie dodatkowych informacji, niepotrzebnych do zrealizowania transakcji. Aby nie utracić ¼ swoich potencjalnych klientów należy się upewnić, że w sklepie internetowym jest opcja realizowania transakcji, jako „gość”. Warto zachęcać do założenia konta osoby odwiedzające daną stronę, ale nie osoby, które są podczas procesu zakupowego.

Nie lekceważ wpływu internetowych opinii

Ze statystyk uzyskanych przez VWO wynika, że 55 proc. potencjalnych kupujących sugerują się umieszczonymi opiniami w Internecie. Widząc pozytywne opinie klientów, osoby zainteresowane znacznie łatwiej to zachęci do skorzystania z oferty e-sprzedawcy. Zazwyczaj opinie prezentowane w sieci są prawdziwe i mają ogromną moc.

Aby zwiększyć konwersje opinii na temat sklepu internetowego, należy zachęcić obecnych klientów do ich wystawienia. Można również po zakończonym procesie zakupowym zadać jedno pytanie dotyczące opinii na temat sprawności transakcji.

Autorem tekstu jest Oliwia Leszczyńska z firmy Shipbooster.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl