Space Marketing, czyli retargeting online i offline

Technologie łączące nasze zachowanie w sieci z reklamą online funkcjonują od lat. Obecnie, wraz z rozwojem narzędzi opartych o wifi czy bluetooth, możliwe jest połączenie klasycznego handlu ze światem online.

Nowe rozwiązania oparte o space marketing i bazujące na analizie zachowań konsumenckich, coraz częściej pojawiają się w centrach i sieciach handlowych.

Reklama oparta o pliki cookies była do tej pory domeną sklepów i stron internetowych. Dziś naprzeciw takim możliwościom staje technologia. Sieci handlowe inwestując w wielokanałowość sprzedaży zyskują narzędzia do badania zachowań konsumentów. Nośniki Digital Signage oprócz wyświetlania treści, analizują najczęściej szukane informacje i ścieżki dotarcia do poszczególnych sklepów, aby poprawić ich ekspozycję w pozostałych nośnikach. Kamery stereoskopowe potrafią bardzo dokładnie oszacować footfall, czyli liczbę ludzi odwiedzających dany sklep w określonym przedziale czasu, i dostarczyć jakościowych danych o odwiedzanych sklepach, najczęstszych ścieżkach itp.

Jednak to wszystko to dane anonimowe, nie dające odpowiedzi na pytanie o to np. czy ktoś jest nowym czy powracającym klientem i w sumie pozostające jedynie informacją, suchą statystyką. Nie mogą stanowić podstawy do automatyzacji procesów, np. marketingowych, gdyż te, zawsze oparte są o zidentyfikowaną i opisaną jednostkę. W przypadku e-commerce, czymś takim są cookies i Advertising ID, na bazie których kieruje się spersonalizowane reklamy.

Space marketing i offline cookies

Dzięki wykorzystaniu technologii bezprzewodowej łączności, takich jak Wi-Fi czy Bluetooth, które łączą się ze smartfonami np. za pomocą aplikacji, obecnie możliwe staje się łączenie realnych zachowań zakupowych w handlu tradycyjnym, z treścią dostarczaną za pomocą nośników digital, i na odwrót.

-W naszym systemie wykorzystujemy unikalny identyfikator reklamowy użytkownika, powiązany z jego kontem w smartfonie czy social mediach, w zależności od urządzenia, z jakiego korzysta. Dzięki temu identyfikatorowi jesteśmy w stanie dotrzeć z przekazem reklamowym na wszystkie urządzenia, na których klient jest zalogowany, wliczając w to smartfon, tablet, komputer PC, laptop, a nawet sprzęt w kawiarence internetowej, w której zaloguje się na swoje konto – mówi portalowi Evigo.pl Marcin Dąbrowski, prezes spółki Surge Cloud. – Nasze oprogramowanie rozpoznaje identyfikator reklamowy użytkownika bez konieczności logowania się przy użyciu mediów społecznościowych. Tym samym reklama do niego kierowana może korzystać z danych zebranych na wszystkich innych urządzeniach.

Oswoić beacony

Informacja o produkcie, którym interesujemy się w sieci, wróci do nas podczas pobytu w sklepie stacjonarnym np. w postaci dedykowanego komunikatu ze specjalną zniżką. Obecnie na świecie działa tylko kilka firm dostarczających takie rozwiązanie. Jedną z nich i jedyną w Polsce, która dostarcza tego typu narzędzie jest Surge Cloud, działająca na styku takich obszarów jak Internet of Things czy Data as a Service i oferująca kompleksową informację o zachowaniu konsumenta w sklepie i dalsze jej przetwarzanie. Jednym z elementów tej usługi jest zwiększenie bazy aplikacji wykorzystujących beacony.

– Uruchomiliśmy sieć reklamową dla twórców i wydawców aplikacji mobilnych, dzięki której mogą dodatkowo zarabiać na nich. Póki co jest ona ekskluzywna – tak jak cały system, zbieramy wybrane firmy do uruchomienia pilotażowych wdrożeń usługi. Jednak na początku marca zostanie otwarta dla każdego – wskazuje Marcin Dąbrowski. – Dzięki zapisaniu się do niej, udostępniają swoje aplikacje na użytek naszych beaconów w sklepach, co oznacza, że użytkownik nie musi mieć zainstalowanej dedykowanej aplikacji centrum handlowego lub sklepu na swoim telefonie. Wystarczy popularna aplikacja, na przykład gra lub serwis z wiadomościami, by użytkownik znalazł się w zasięgu reklam – podsumowuje.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl