2016 rokiem synergii RWD i aplikacji

Według raportu „Polska jest Mobi 2015” w naszym kraju rośnie penetracja smartfonów, zwłaszcza wśród najmłodszej grupy konsumentów.

Mniej niż co czwarty senior (konkretnie 23 proc.) powyżej 60 roku życia ma w swojej kieszeni smartfona. W grupie 50-59 lat jest to już 41 proc, a dla grupy 40-59 lat 58 proc. Największe nasycenie – 91 proc. – można zaobserwować wśród najmłodszych użytkowników, w wieku 15-19 lat.

Przeciętny polski użytkownik spędza przed swoim urządzeniem między 2 a 3 godziny dziennie. W zależności od wieku zmienia się także sposób korzystania z telefonu. Użytkownicy powyżej 40 roku życia korzystają przy użyciu swoich urządzeń przede wszystkim z internetu. Na przeglądanie stron www przeznaczają 86 proc. czasu spędzanego na urządzeniu.

Aplikacje? Strony internetowe?

Z kolei użytkownik w wieku 16 lat przeciętnie 39 proc. swojego czasu przed ekranem telefonu spędza na używaniu aplikacji a 57 proc. czasu poświęca na strony internetowe.

Nie można w tym wypadku mówić o jakiejkolwiek przewadze. To zupełnie różne rozwiązania. Zarówno aplikacje mobilne jak i responsywne strony realizują inne funkcje i pozwalają na osiąganie różnorodnych celów biznesowych klienta. Aplikacja mobilna często wdrażana jest po to, by spełniać jedną, określoną rolę, np. umożliwić klientowi lepsze zapoznanie się z produktem lub w oryginalny sposób, np. przy pomocy geolokalizacji i powiadomień push, prowadzić działania marketingowe – wskazuje Katarzyna Czymek, Sales Director w Positive Power. –  Wdrożenie standardu RWD to nic innego, jak zwiększenie zasięgu naszej marki poprzez umożliwienie klientom swobodnego dostępu do naszej strony z poziomu wszystkich rozwiązań mobilnych. Trudno więc porównywać te rozwiązania i szukać przewagi jednego nad drugim. Co więcej, coraz częściej klienci dostrzegają ich wzajemnie uzupełniający się charakter i decydują się na wdrożenie obu – responsywnej strony, by być dostępnym na wszystkich platformach i aplikacji, by osiągać dodatkowe cele.

Mobile to nie rewolucja

Polacy jednak mają zdystansowany stosunek do aplikacji mobilnych. Spośród badanych 73 proc. nie lubi ich zbyt wielu ściągać, bo zaśmiecają telefon, 76 proc. pobiera wyłącznie darmowe aplikacje a 75 proc. kasuje z telefonu te, z których nie korzysta.

– Rozwój technologii mobilnych to nie rewolucja – uważa Katarzyna Czymek. –  Ma on charakter ewolucyjny i trwa już od dobrych kilku lat. Świadczy o tym stale rosnąca popularność mobile’a oraz fakt, że firmy coraz częściej zamiast zastanawiać nad inwestycją w ten kanał sprzedaży, zastanawiają się tylko, które z dostępnych rozwiązań wybrać. Nie spodziewam się, że 2016 rok będzie pod tym względem inny. Rynek mobilny nadal będzie rósł, a firmy będą poszukiwać takiego obszaru na rynku mobilnym, który pozwoli im najlepiej zaspokoić biznesowe potrzeby np. sprzedaż, budowanie lojalności konsumentów czy działania wizerunkowe – podsumowuje.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl