Accenture: cyfrowe trendy które zrewolucjonizują biznes

Design staje się kluczowym elementem dla biznesu, usług publicznych i mediów społecznościowych. Coraz powszechniejsze zastosowanie znajduje także wirtualna rzeczywistość – piszą autorzy raportu Fjord Trends 2016 przygotowanego przez firmę Accenture.

– Powszechna cyfryzacja zmienia sposób, w jaki myślimy o usługach. Firmy muszą zaadaptować się do nowych realiów i traktować zachodzące zmiany jako szansę na rozwój – tłumaczy Jacek Borek, Dyrektor Zarządzający usługami Accenture Technology w Polsce.

– Celem naszego raportu jest informowanie, inspirowanie i prowokowanie do myślenia, jak zaprojektować przyszłe rozwiązania interakcji z klientami. Z tego względu jest to niezwykle interesująca lektura. Zwłaszcza dla firm, dla których technologia stanowi ważną część przewagi konkurencyjnej: banków, firm ubezpieczeniowych, telekomunikacyjnych, oferujących usługi dla sektora publicznego, czy szybko rozwijającego się sektora e-commerce – dodaje.

Fjord Trends 2016 to dziewiąta edycja corocznego raportu przedstawiającego najważniejsze cyfrowe trendy, które w ciągu najbliższego roku będą stopniowo zmieniać design i biznes. Raport czerpie z wiedzy łącznie ponad 750 projektantów i deweloperów Fjord z całego świata.

Twój zegarek Cię słucha

Wielu z nas korzysta z urządzeń, które zachęcają do przebiegnięcia kolejnego kilometra lub zdrowego odżywiania. Ich możliwości są jednak znacznie większe. Najnowsze urządzenia – zarówno wearables, jak i nearables – słuchają nas i reagują na nasze działania. Bez względu na to, czy wykonując głosowe polecenia, czy też gromadząc tworzone przez nas dane, zdobywają wiedzę o swoich użytkownikach. Odpowiadają w czasie rzeczywistym na nasze – powstające pod wpływem impulsów – „mikromomenty”.

Etyczne usługi

Ze wzrostem znaczenia Big data wiąże się nadzwyczajna odpowiedzialność. Wiodące organizacje zdają sobie sprawę z tego, że na zaufanie w cyfrowym świecie trzeba zapracować. Z tego powodu firmy takie jak Microsoft wdrażają koncepcję “Privacy by design”, która zakłada zapewnienie standardów prywatności już na etapie projektowania nowych technologii i produktów.

Znikające aplikacje

Epoka ogromnej liczby mających zaledwie jedno zastosowanie aplikacji, z których korzystamy na co dzień, ma się ku końcowi. Tego rodzaju aplikacje ulegną atomizacji, czyli zostaną rozproszone pomiędzy platformy oraz usługi innych podmiotów, tak jak dzieje się to w przypadku Spotify. Aplikacje kolejnej fali do swej aktywacji nie będą być może nawet wymagać działań ze strony użytkownika.

Upowszechnienie przywilejów

Rozwój cyfrowych rozwiązań spowodował demokratyzację dostępu do luksusowych usług i podniósł standard naszego życia. Teraz każdy może skorzystać z luksusowych usług takich jak osobisty szofer (dzięki np. Lyft) oraz wirtualny asystent (np. Facebook M).

Nadejście wirtualnej rzeczywistości

Koniec z futurystycznymi marzeniami, wirtualna rzeczywistość w końcu staje się faktem. W 2016 roku zadebiutuje na rynku konsumenckim wraz z premierami rozwiązań stworzonych przez Sony, Oculusa i Samsunga. Naturalnym zastosowaniem dla nowej technologii będą gry komputerowe, jednak projektanci szykują się do wykorzystania jej w wielu innych obszarach – od badań naukowych, przez wirtualną turystykę, aż po nowoczesne sposoby nauczania.

– W tym roku będziemy obserwowali dalszy rozwój rozwiązań oferujących usługi dostosowane w czasie rzeczywistym do potrzeb użytkowników. Jak zawsze najwięcej zyskają ci, którzy pierwsi zbudują i upowszechnią innowacyjne rozwiązania angażujące swoich klientów – podkreśla Jacek Borek.

Accenture jest wiodącą globalną firmą, która świadczy profesjonalne usługi i rozwiązania w obszarach: Strategy, Consulting, Digital, Technology i Operations. Korzystając z globalnego doświadczenia i wysoce specjalistycznej wiedzy z ponad 40 branż, Accenture oferuje unikalne rozwiązania, które łączą biznes i technologię. Ponad 373 tysiące pracowników pomaga naszym klientom z ponad 120 krajów stać się wysoce efektywnymi przedsiębiorstwami, a także osiągnąć realną wartość dla swoich udziałowców.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.