Sieć Coolomatów będzie się rozwijać. Również poza Warszawą

Coolomaty, które swoją premierę miały pod koniec listopada 2015 roku, odwiedziło już kilkuset klientów. Prezes spółki Coolomat zapowiada, że jeszcze w tym roku w Warszawie stanie kilkadziesiąt nowych maszyn. Docelowo terminale chłodnicze mają pojawić się także w innych miastach.

Na razie z terminali chłodniczych, które umożliwiają odbiór produktów spożywczych kupionych przez internet 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, mogą korzystać klienci sklepu internetowego Alma24.pl. Pięć pierwszych maszyn zostało ustawionych na stacjach paliw Statoil w Warszawie.

W ciągu dwóch pierwszych miesięcy działalności Coolomatów, kilkudziesięciu fanów zakupów spożywczych przez Internet odebrało zamówienie minimum dwa razy, a rekordzista skorzystał z usługi ponad piętnaście razy w miesiącu.

– Z naszych badaniach wynika, że ponad 95 proc. klientów jest zadowolonych z usługi, a maszyny nie sprawiają problemów podczas procesu odbioru. Produkty są dostarczane do trzech typów schowków, z których dwa pracują w trybie chłodzonym i mrożonym co umożliwia zachowanie świeżości produktów w całym łańcuchu dostawy. Aktualnie dostawę do Coolomatów umożliwia sklep internetowy Alma24.pl, a usługa jest całkowicie darmowa i to niezależnie od wartości zamówienia – mówi Łukasz Rybczonek Manager ds. marketingu.

Optymalizacja kosztów logistycznych

Maszyny składają się z co najmniej 35 skrytek, z których 21 umożliwia przechowywanie produktów w temperaturze do -20 °C.

– Głównym powodem popularności takiego modelu biznesowego jest konieczność optymalizacji kosztów logistycznych przez internetowe sklepy spożywcze. Coolomat Sp. z o.o. umożliwia dostawę do jednego punktu odbioru wielu zamówień jednocześnie, co pozwala kilkukrotnie zmniejszyć koszty tzw. ostatniej mili, mającej krytyczne znaczenie dla rentowności całego biznesu e-grocery – dodaje Łukasz Rybczonek z firmy Coolomat.

Ekspansja Coolomatów

Działanie Coolomatu jest bardzo proste, wystarczy podczas zakupów wybrać dostawę do maszyny jako formę doręczenia produktu, a następnie wskazać wybraną lokalizację i przedział czasowy. Kurier dostarczy nasze zakupy jeszcze tego samego dnia, po czym otrzymamy wiadomość sms, oraz e-mail z kodem, który umożliwia szybki i wygodny odbiór zamówienia.

– Cieszymy się, że nasz pomysł na odbiór zakupów spożywczych z Coolomatów został bardzo dobrze przyjęty przez klientów. Tak wysoki entuzjazm płynący z rynku pozwoli nam na dalszy rozwój sieci naszych maszyn. Zgodnie ze wcześniejszymi zapowiedziami jeszcze w tym roku zamierzamy uruchomić kilkadziesiąt maszyn w Warszawie. Od wprowadzenia pierwszych Coolomatów na rynek pozostajemy w stałym kontakcie z klientami i partnerami biznesowymi, którzy zgłaszają kolejne ciekawe lokalizacje – mówi Marcin Warzocha, Prezes Zarządu firmy i jeden ze współzałożycieli.  W rozmowie z redakcją Evigo.pl dodaje, że w planach jest także budowa sieci Coolomatów w innych największych miastach Polski: Krakowie, Katowicach, Poznaniu, Łodzi, Szczecinie oraz w Trójmieście.

Coolomat Sp. z o.o. jest młodą innowacyjną firmą założoną przez grupę doświadczonych specjalistów z obszarów: budowy maszyn, chłodnictwa, e-Commerce oraz IT. Flagowym produktem firmy jest urządzenie o nazwie tożsamej z nazwą firmy – Coolomat – umożliwiające przechowywanie i odbiór zakupów spożywczych zakupionych w sklepach internetowych ze świeżą żywnością.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.