Poradnik Social WiFi: skuteczne wykorzystanie Wi-Fi marketingu w galerii handlowej

Wi-Fi marketing daje możliwość wykorzystania Wi-Fi do własnej komunikacji marketingowej i sprzedażowej.

Dzięki integracji z mediami społecznościowymi, systemami do e-mail marketingu, marketing automation, serwisami opiniotwórczymi, aplikacjami mobilnymi, platformy do Wi-Fi marketingu pozwalają na efektywne wykorzystanie masowo dostępnego kanału, jakim jest Wi-Fi. Blisko 80 proc. transferu danych mobilnych globalnie wysyłane jest przez Wi-Fi. Co więcej 100 proc. smartfonów może się łączyć z Wi-Fi a 70 proc. użytkowników smartfonów ma zawsze włączone Wi-Fi. Ponad 90 proc. urządzeń łączących się z Wi-Fi to urządzenia mobilne.

Wi-Fi w służbie marketera

Dzięki wykorzystaniu danych z logowania do zabezpieczonej sieci Wi-Fi, marketer uzyskuje dostęp do kluczowych danych demograficznych jak płeć, wiek oraz informacje o zainteresowaniach, historii zakupowej. Pozwala to na personalizację komunikatów marketingowych i wysyłkę wąsko targetowanych e-mailingów. Poprzez ociastkowanie przeglądarki, marketer może prowadzić precyzyjne działania remarketingowe, które docierają do osób faktycznie zainteresowanych określonym rodzajem produktów/usług. Mamy tu do czynienia z sytuacją „win-win”, w której z jednej strony pozyskujemy dane o klientach, a z drugiej możemy je precyzyjnie wykorzystać, oferując wartość dodaną w postaci oferty, vouchera, zniżki, czy konkursu.

Warto jednak postawić wyraźną granicę między działaniami wi-fi marketingowymi, a reklamą w kanale wi-fi. W wypadku reklamy wi-fi ten kanał komunikacji zostaje udostępniony podmiotom trzecim, a nie partnerom biznesowym centrum handlowego lub punktu usługowego. Wówczas zyskiem z takiej działalności jest opłata uzyskiwana za udostępnienie powierzchni reklamowej, analogicznie jak to ma miejsce w wypadku serwisów internetowych, a nie pogłębianie komunikacji i interakcji z klientami.

Wi-Fi marketing dla retailu

Klienci sklepu, po zalogowaniu do Social WiFi, mogą otrzymywać wiadomości z aktualnymi promocjami i zniżkami. Inteligentne Wi-Fi umożliwia również łączenie komunikacji online i offline. Dzięki zebranym plikom cookies, po opuszczeniu przez klientów sklepu stacjonarnego, można wysyłać im mailingi posprzedażowe, wyświetlać reklamę, przekierowanie do e-sklepów oraz zachęcić do większej aktywności i kolejnych odwiedzin. W przypadku sklepów wielkopowierzchniowych w zależności od tego, w którym miejscu sklepu Klient zaloguje się do Wi-Fi, otrzyma inną stronę powitalną oraz inny content.

Warto wspomnieć, że Wi-Fi marketing jest atrakcyjnym rozwiązaniem nie tylko z perspektywy biznesowej, ale działa również z pożytkiem dla samego użytkownika. Dedykowane promocje, oferty handlowe, konkursy czy informacje o interesujących wydarzeniach zgodnych z zainteresowaniem użytkowników sieci, wpływają nie tylko na pozytywne postrzeganie sklepu, hotelu, restauracji, eventu, ale również stanowią wartość dodaną, która wyróżnia dany biznes od konkurencji.

Wi-Fi zmienione w narzędzie analityczno-marketingowe pozwala nie tylko efektywniej zarządzać bazą danych, ale zwiększyć skuteczność Wi-Fi marketingu w wielu obszarach, takich jak: e-mail marketing, content marketing, remarketing, integracja w mediach społecznościowych, czy badanie skuteczności wdrożonych rozwiązań marketingowych. Działania te wspierają nie tylko strategię marketingową, ale również sprzedażową, czego efektem jest zwiększenie konwersji i monetyzacja działań marketingowych.

Autorem tekstu jest Artur Racicki, prezes spółki Social WiFi.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.