PizzaPortal.pl rozwija innowacyjne dostawy jedzenia online

Dzięki nowej usłudze wprowadzonej przez PizzaPortal.pl, największej platformy do zamawiania jedzenia online w Polsce, możliwe będzie dostarczenie jedzenia do domu z każdej restauracji. Na razie z usługi mogą skorzystać restauratorzy z Warszawy, Łodzi,  Trójmiasta i Wrocławia.

W odpowiedzi na zmieniający się rynek oraz oczekiwania restauratorów i ich klientów, serwis PizzaPortal.pl rozpoczął dostawy posiłków z lokali, które nie oferowały wcześniej takiej usługi.

Platforma dysponuje obecnie rozbudowaną flotą samochodów Skoda Citigo i Mini Cooper. Mogą z nich korzystać restauracje z Warszawy, Łodzi, Trójmiasta i Wrocławia. Wkrótce również restauratorzy kolejnych miast będą mogli dostarczać swoim klientom jedzenie nie posiadając własnych samochodów i nie zatrudniając dostawców.

Optymalizacja dostaw

W ramach rozwoju firmy, platforma PizzaPortal.pl stworzyła w czerwcu 2015 r. spółkę VF Poland Sp. z o.o., realizującą usługi dostaw. Jej kadrę tworzą wykwalifikowani specjaliści m.in. z branż IT, logistyki, transportu i kontroli jakości. Głównym celem VF Poland Sp. z o.o. jest zoptymalizowanie dostawy jedzenia. Wsparcie skierowane jest przede wszystkim do restauracji, ale także związane jest z licznymi benefitami dla ich klientów.

– Dzięki naszej ofercie restauratorzy mogą jeszcze sprawniej zarządzać swoim biznesem. Pizzaportal.pl daje im szansę na zwiększenie liczby zamówień z dostawą. Rozbudowana flota samochodów wraz z profesjonalną kadrą kierowców gwarantują zawsze usatysfakcjonowanych klientów, którzy chętnie będą wracać do składnia zamówienia w danym lokalu. To oczywiście przełoży się na realne zyski dla restauracji – komentuje Lech Kaniuk, Dyrektor Generalny PizzaPortal.pl.

Nowe technologie wspierają logistykę

Proces zamawiania jedzenia jest prosty – restauracja odbiera zamówienie poprzez Box 3G lub telefonicznie. Potwierdza czas realizacji dostawy, który wyświetla się użytkownikowi na ekranie. Następnie pozostaje tylko przygotowanie posiłku i dostarczenie go klientowi.

Czas dostawy jest aktualizowany za pomocą GPS i narzędzia analizującego natężenie ruchu – już wkrótce w trakcie dostarczania jedzenia klient będzie wiedział, gdzie jest jego zamówienie oraz w jakim czasie dotrze pod wskazany adres. Planowane jest także prowadzenie do samochodów PizzaPortal.pl kamer umożliwiających klientom sprawdzenie stanu drogi, czyli ruchu oraz panujących warunków na wyznaczonej trasie dostawy.

PizzaPortal oferuje także Feedback Channel, czyli narzędzie umożliwiające wygodną i sprawną obsługę dostawy. Dzięki prostej formie aplikacji przeglądarkowej również restauratorzy mają możliwość śledzenia na bieżąco, na jakim etapie jest dostawa posiłku. Za pomocą Feedback Channel możliwe jest też wysyłanie prośby o przydzielenie kuriera do obsługi zamówienia telefonicznego.

Obecnie PizzaPortal.pl obsługuje dostawy dla klientów 7 dni w tygodniu, w godzinach od 11:00 do 04:00. Planowane jest także zwiększenie liczby lokali z dostawą oraz dowóz posiłków 24h.

Dostawy za pomocą dronów

We wrześniu 2015 roku PizzaPortal przeprowadził pierwszą dostawę jedzenia za pomocą drona. – Wykorzystanie dronów to jeden z naszych pomysłów na najbliższe lata, będący elementem całego systemu dostaw, jaki planujemy wprowadzić – mówi Lech Kaniuk.

Test był zapowiedzią usprawnienia całego procesu dostaw jedzenia. – Oczywiście drony to sposób na specjalistyczne dostawy w bardzo określonych warunkach. Nie spodziewamy się szerokiego korzystania z tej formy, ale jednak widzimy miejsca gdzie to może funkcjonować – wyjaśnia Lech Kaniuk.

PizzaPortal.pl jest największym i najszybciej rozwijającym się w Polsce serwisem umożliwiającym zamawianie jedzenia online. Działa na rynku polskim od 2010 roku i skupia oferty największej liczby restauracji w Polsce w blisko 400 miejscowościach w całym kraju. Grupa OnlinePizza, do której należy PizzaPortal.pl, została w 2012 roku sprzedana za około 120 mln PLN Delivery Hero Holding, który jest obecnie jedną z największych firm w branży. Delivery Hero Holding współpracuje obecnie w 34 krajach z ponad 100 000 restauracjami i zatrudnia na całym świecie ok. 1500 osób.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl