Leroy Merlin wdrożyło system rekomendacji QuarticON

Sieć sklepów Leroy Merlin wzbogaciła swój portal e-commerce o system rekomendacji QuarticON, który w czasie rzeczywistym dopasowuje promowane produkty do indywidualnych zachowań użytkowników i zwiększa sprzedaż.

System QuarticON gromadzi dane o zachowaniach użytkowników odwiedzających leroymerlin.pl, ich zainteresowaniach i dotychczasowych zakupach, a następnie w wybranych sekcjach portalu wyświetla dopasowane propozycje produktów. W efekcie algorytmy QuarticON zwiększają zarówno liczbę osób dokonujących transakcji, jak i wartość koszyka.

– System rekomendacji pełni funkcję podobną do sprzedawcy doradzającego klientom Leroy Merlin w sklepach stacjonarnych – mówi Przemysław Mańkowski, CEO QuarticON.– Takie rozwiązanie ma dużą wartość dla konsumentów, szczególnie że oferta sklepu liczy ponad 60 tys. produktów.

Dodatkowo funkcje dopasowania do kontekstu i upsellingu zwiększają sprzedaż asortymentu, który do tej pory był trudny w sprzedaży, bo klienci nie wiedzieli o jego istnieniu lub nie zdawali sobie sprawy, że go potrzebują. System ułatwia również dopasowywanie produktów do siebie, np. ze względu na wymiary czy parametry. Dotychczasowe doświadczenia QuarticON wskazują, że efektem wdrożenia ich rozwiązania jest średnio 8,6 proc. wzrost sprzedaży klientów.

Samouczące się algorytmy, gotowe scenariusze

-System rekomendacji QuarticOn wykorzystuje autorskie algorytmy samouczące się. W czasie rzeczywistym analizują zachowania zakupowe użytkowników i automatycznie dopasowują ofertę optymalnie do ich potrzeb – mówi portalowi Evigo.pl Przemysław Mańkowski, CEO firmy QuarticOn. – Mamy gotowych kilkadziesiąt scenariuszy i na podstawie setek wdrożeń wiemy, co w jakiej branży najlepiej się sprawdza. Każdy e-commerce jest inny, dlatego strategie przygotowywane są indywidualnie dla każdego klienta.

Dodaje, że system analizuje zachowania użytkowników w oparciu o feed produktowy oraz zachowanie na stronie zbierając pliki cookie, historię transakcji oraz bieżące transakcje użytkowników.

Sieć Leroy Merlin wybrała system QuarticON w drodze rekomendacji. Jego wdrożenie łączy się z filozofią marki, w myśl której sklepy sieci to miejsca, gdzie każdy znajdzie produkty i porady dopasowane do swoich potrzeb i oczekiwań.

O QuarticON

QuarticON oferuje kompleksowe rozwiązania z zakresu inteligentnych systemów personalizacji i rekomendacji. System przetwarza dane o zachowaniach użytkowników, tworzy ich profile behawioralne i w ten sposób proponuje im najlepiej dopasowane produkty. Z narzędzi QuarticON korzysta już kilkaset firm, w tym Tchibo, Tesco, Intersport, Komputronik i Praktiker.

-Średnio we wszystkich branżach system osiąga następujące dane: wzrost sprzedaży o 8,6 proc.; średnia konwersja widgetów rekomendacyjnych ponad 6 proc.; sprzedaż z rekomendacji w zależności od przypadku stanowi do 30 proc. całkowitej sprzedaży klienta (to poziom podobny do Amazona, pioniera rozwiązań rekomendacyjnych) – Wskazuje Przemysław Mańskowski. – Największa sprzedaż generowana jest przez widgety rekmendacyjne na karcie produktów w sklepach klientów, następnie na stronach kategorii i stronie głównej – podsumowuje.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.