Quartic: rekomendacje w e-sklepie są jak sprytny sprzedawca

quarticon-personalizowana-strona

Raport przygotowany przez firmę Triblio wskazuje, że marketerzy, którzy stosują personalizację strony internetowej w czasie rzeczywistym odnotowują nawet 20 proc. wzrost sprzedaży.

Dostosowane do potrzeb klienta Call to Action może zaowocować nawet 42 proc. wyższym współczynnikiem konwersji niż standardowe CTA. Co więcej, Harvard Business Review wskazuje, że użytkownicy, którzy widzą, że treść strony jest do nich dopasowana, znacznie chętniej kupią coś od danego dostawcy.

System jak sprzedawca

– W tradycyjnym handlu, sprzedawca dopytuje się klienta o jego potrzeby i preferencje w oparciu o zdobyte informacje, stara się dobrać najlepszy produkt jaki potrzebuje klient, a następnie zachęca go do dokonania dodatkowego zakupu. System rekomendacji działa podobnie, z tym, że nie pyta użytkownika o jego potrzeby, tylko sam zbiera dane o zachowaniu użytkownika na stronie – mówi portalowi Evigo.pl Marcelina Przybysz z firmy Quartic – Użytkownik przeglądając poszczególne produkty oraz podejmując akcje np. dodając produkt do koszyka, ocenia go i „mówi” systemowi co go interesuje i jakie ma preferencje. System przy wykorzystaniu zaawansowanych metod eksploracji danych (eng. data mining) zamienia uzyskane dane w wiedzę o użytkowniku.

Podkreśla, że te informacje, w połączeniu z danymi na temat oferty sklepu można wybrać produkt, który najlepiej pasuje do potrzeb użytkownika. System działa w czasie rzeczywistym i na bieżąco modyfikuje stronę na potrzeby klienta – Wykorzystujemy też metody maszynowego uczenia się maszyn (eng. machine learning alogrithms), tak aby dostosować się do zmieniających się potrzeb użytkownika i nieustannie optymalizować skuteczność predykcji rekomendacji. np. jeżeli użytkownikowi system proponuje jakiś produkt, a użytkownik na niego nie reaguje, system automatycznie dokonuje korekty i dany produkt jest „osłabiany” w rekomendacji – mówi.

Powszechna technologia, unikatowe metody

Obecnie większość oprogramowania dla sklepów internetowych ma wbudowane mechanizmy automatycznej rekomendacji produktów, oparte o skrypty wykorzystujące dane, na przykład, o bestselerach i produktach z tej samej kategorii. Jednak nawet mimo tych narzędzi, współczynnik konwersji w typowym sklepie wynosi ok. 2 procent – W standardowym sklepie www, jest wiele miejsc do poprawy wyników: strona główna, strona kategorii, karta produktu , koszyk ale także błąd 404 albo strona braku wyników wyszukiwania – wskazuje Marcelina Przybysz. Dodaje, że dzięki przygotowaniu spersonalizowanej oferty z jednej strony użytkownicy otrzymują bardziej przejrzyste i lepiej przygotowane strony, a sklep obniża współczynnik odrzuceń oraz podwyższa średnią wartość koszyka.

Z produktu QuarticON firmy Quartic korzysta, między innymi, Leroy Merlin, Wittchen i Apart.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.