HubStyle uruchamia kolejną markę i planuje rozwój zagraniczny

HubStyle, właściciel marek Sugarfree i Cardio Bunny, otworzył sklep internetowy marki Emente. W planach grupy jest ekspansja międzynarodowa.

– Odzież Emente do tej pory dostępna były m.in. na platformie showroom.pl, skupiającej wyselekcjonowane niezależne marki. Jesteśmy przekonani, że dzięki uruchomieniu dedykowanego sklepu internetowego sprzedaż wzrośnie. Tak stało się to w przypadku uruchomionego w grudniu sklepu CardioBunny.pl. Notujemy wzrosty sprzedaży w każdym miesiącu od momentu uruchomienia tej marki – mówi Monika Englicht, Prezes Zarządu HubStyle S.A. – W kolejnych miesiącach planujemy wprowadzenie nowych marek do naszego portfolio.

Nowa strategia przynosi efekty

HubStyle w 2015 r. przeszła gruntowne zmiany i wprowadziła nową strategię opartą na budowaniu mocnej pozycji w najszybciej rosnących obszarach rynku e-commerce. Pod koniec roku Spółka wprowadziła dwie nowe marki odzieżowe Cardio Bunny i Emente. Dynamicznie rozwija się również sprzedaż sukienek Sugarfree, która rosła w praktycznie każdym miesiącu ubiegłego roku osiągając bardzo wysokie marże. W zeszłym roku przychody ze sprzedaży odzieży stanowiły 38 proc. w przychodach Grupy HubStyle.

– W 2015 r. sprzedaż Sugarfree wzrosła kilkukrotnie. Pozytywne trendy w segmencie modowym utrzymują się również w 2016 r. Liczymy, że będzie on przełomowy dla całej naszej Grupy pod względem jej wyników finansowych, także dzięki wprowadzonym nowym markom – mówi Monika Englicht. Rozwój nowych marek własnych w Grupie HubStyle odbywa się w ramach spółki zależnej New Fashion Brand Sp. z o.o. To inkubator modowy, w którym obecnie znajdują się marki Cardio Bunny oraz Emente. W pierwszej połowie 2016 r. Grupa planuje rozszerzenie portfolio o kolejne brandy.

Ekspansja międzynarodowa

– Spółka planuje rozszerzać zasięg swojej działalności i wchodzić na nowe rynki. Cel ten zrealizuje dzięki uruchomieniu zagranicznych wersji e-sklepów oraz pilotażowemu rozpoznaniu potencjału zagranicznych rynków. Warto zaznaczyć, że strony i sklepy internetowe wszystkich marek HubStyle są dostosowane do urządzeń mobilnych tj. smartfony czy tablety – mówi portalowi Evigo.pl Monika Englicht – Bardziej dynamiczny rozwój osiągnięty zostanie dzięki stałemu ulepszaniu poszczególnych elementów modelu biznesowego m.in. nowym skalowalnym systemom informatycznym oraz centrum logistycznemu.

W grudniu klientki zamówiły w sklepie Sugarfree ponad 6,7 tys. sukienek podczas gdy w pierwszych miesiącach roku 2015 było to 1,4-1,7 tys. sztuk. Liczba sprzedanych sukienek rosła praktycznie w każdym miesiącu, a równocześnie spółka notowała bardzo wysokie marże na sprzedaży. Ostatecznie cały segment w trakcie roku osiągnął rentowność netto a zakończył go z zyskiem na poziomie ok. 0,5 mln zł.

Cała Grupa zakończyła rok stratą na poziomie ok. 9,15 mln zł, co jest głównie efektem odpisu wartości niematerialnych alokowanych w segmencie usług e-commerce. Odpis w wysokości 6,1 mln zł w całości obciążył wynik finansowy.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl