SMSAPI – retailerzy sięgają po SMSy

Wiadomość SMS charakteryzuje się dotarciem (open rate) przekraczającym 90 procent.

Retailerzy mogą na różne sposoby wykorzystać ten kanał dotarcia do klientów.

Dotarcie do klienta mniej wykorzystywanym kanałem

Zrealizowana dla marki Reserved kampania miała na celu zwiększenie sprzedaży w salonach, pozyskanie jak największej liczby fanów na Facebooku oraz zwiększenie bazy kontaktów do newslettera.

W trakcie akcji jej uczestnicy, którzy zdecydowali się pobrać kupon rabatowy za pomocą specjalnej aplikacji na Facebooku, otrzymywali rabat w wysokości 25 proc. na wszystkie zakupy w salonach Reserved.

Natomiast ci, którzy za pomocą maila zapisali się do newslettera otrzymali 20 proc. rabatu. Organizatorzy zdecydowali się na skorzystanie z marketingu SMS i wysyłania kuponów za pomocą wiadomości tekstowych, które można było pokazać w salonie na swoim telefonie.

Takie rozwiązanie pozwoliło szybko pozyskać wiele osób, które wcześniej miały problem z aplikacją lub drukowaniem kuponu. Ponieważ wiadomości SMS są odbierane dużo szybciej niż e-maile, wpłynęło to również na tempo akcji.

Personalizacja przekazu

Funkcje udostępniane przez platformy do masowej wysyłki SMS umożliwiają automatyzację dostosowania treści. Pierwsza z nich polega na zastosowaniu własnego pola nadawcy. Dzięki temu zamiast standardowego numeru telefonu będzie wyświetlała się zaproponowana przez nas nazwa, np. firmy lub produktu (maksymalnie 11 znaków). Tego typu rozwiązanie wpłynie pozytywnie na odbiór treści i zwiększenie świadomości marki.

– Ciekawym narzędziem personalizacji przekazu połączonego z działaniami Real Time Marketingowymi jest urodzinowy SMS. Umożliwia to przesłanie życzeń w dniu urodzin do osób z naszej bazy numerów – warunkiem jest oczywiście znajomość daty urodzin odbiorców. Klienci bardzo często dzielą się takimi informacjami, jeśli wiedzą, że w zamian otrzymają konkretną korzyść  – mówi Andrzej Ogonowski z SMSAPI.pl, platformy do masowej wysyłki SMS

Personalizacja samej wiadomości polegać będzie na użyciu odpowiednich parametrów, dzięki którym możemy podstawić imiona i nazwiska naszych odbiorców z bazy, którą już dysponujemy. Zwracając się do klienta po imieniu, udowadniamy, że wiemy z kim mamy do czynienia, dodatkowo wzbudzamy ciekawość i nasza oferta nie jest traktowana jako losowy przekaz do szerokiej grupy odbiorców.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.