Dunkin Donuts, Shutterstock
Dunkin Donuts, Shutterstock

Popularna sieć kawiarni Dunkin’ Donuts coraz intensywniej promuje swoje produkty w kanale mobile. Oprócz ciągłych inwestycji i rozwijania aplikacji mobilnej, marka uruchamia także dedykowane wydarzenia w aplikacji Snapchat.

Firma uruchomiła specjalną promocję z okazji nadchodzącego 3 czerwca narodowego dnia pączka, święta, które w USA ma na celu upamiętnienie kobiet rozdających pączki żołnierzom podczas I wojny światowej. Przez cały dzień eksperci firmy publikowali w aplikacji instrukcje dekorowania pączków. Fani mieli także możliwość zadania kilku pytań Paulowi Racicotowi, szefowi działu badań i rozwoju marki Dunkin’ Donuts.

SNAPCHAT NA FALI

W dniu święta fani będą mogli dzielić się obrazkami swoich pączków dzięki udostępnionemu przez Dunkin Donuts zestawowi geofiltrów – treść będzie krążyła jedynie wśród użytkowników znajdujących się w sąsiedztwie konkretnego punktu Dunkin Donuts.

– W Polsce Dunkin’ Donuts aktywnie działa na Snapchacie od samego początku. Wysyłamy około 5 snapów o tematyce lifestylowej w tygodniu – mówi portalowi Evigo.pl Julia Bąkowska, z biura prasowego Dunkin’ Donuts. – Przeprowadziliśmy także akcję promocyjną w ramach której rozsyłaliśmy promocyjnego snapa. Jeśli klient pokazał zrzut ekranu na którym widać kod promocyjny, otrzymywał w kawiarni darmowego boxa.

Snapchat, zaliczany do mediów społecznościowych, jest aplikacją mobilną dostępną na urządzenia z systemami Android oraz iOS, która pozwala na wysyłanie fotografii i krótkich filmów, które dostępne są jedynie przez krótki czas (do 10 sekund). Narzędzie pozwala także na prostą edycję fotografii lub filmów, na przykład poprzez dodanie filtra graficznego.

APLIKACJA SKRACA KOLEJKI

Oprócz promowania się w społecznościowych aplikacjach, Dunkin’ Donuts intensywnie rozwija własną aplikację, wzbogaconą ostatnio o możliwość złożenia i opłacenia zamówienia poza restauracją. Co pozwala uniknąć stania w kolejce.

Program pilotażowy aplikacji został udostępniony uczestnikom programu lojalnościowego DD Perks w 125 lokalizacjach w Portland i Maine. Program ma zostać rozszerzony o kolejne lokalizacje, między innymi o Avon, Canton, Hanover, Leominster i Newton.

– Zdecydowanie jesteśmy zadowoleni z pierwszych efektów – wskazuje Scott Hudler, wiceprezes ds. budowania zaangażowania konsumentów – Baza użytkowników wciąż rośnie. Planujemy uruchomić program także w Bostonie.

Jedynie uczestnicy programu lojalnościowego DD Perks mogą pobrać dedykowaną aplikację Dunkin’ VIP, dostępną w tej chwili jedynie na system operacyjny iOS. Proces transakcji zamykany jest w restauracji, gdy w momencie odbioru obciążana jest wirtualna karta płatnicza użytkownika powiązana z programem lojalnościowym.

-Główną korzyścią jest uniknięcie stania w kolejkach – wskazuje Hudler i dodaje, że na widok długich ogonków po pączki i kanapki, wielu klientów ogranicza się jedynie do kupowania kawy.