MK Cafe wkracza w wirtualną rzeczywistość

Marka MK Cafe wprowadziła nową usługę – internetową sprzedaż kawy, która jest świeżo palona na indywidualne życzenia klienta. Dzięki technologii wirtualnej rzeczywistości każdy ma także możliwość zwiedzenia kawowej manufaktury i poznania tajników prażenia kawy.

– Wirtualna rzeczywistość coraz mocniej wkracza w branżę handlowo-usługową. W nowatorską technologię zainwestowały już m.in. Facebook i Youtube. Jej zalety dostrzegają także firmy działające na polskim rynku. Coraz więcej klientów pyta nas, jak można ją wykorzystać nie tylko w celach promocyjnych i marketingowych, ale także, aby zwiększyć sprzedaż – opowiada w rozmowie z redakcją Evigo.pl Jakub Korczyński, prezes firmy Virtuality, która zajmuje się m.in. tworzeniem filmów i aplikacji wykorzystujących technologię wirtualnej rzeczywistości.

Dedykowany serwis online

MK Cafe Fresh to nowa gama kaw dostępnych jedynie online. Na dedykowanej stronie internetowej mkfresh.pl, która została przygotowana i wdrożona przez firmę ORBA, partnera Omnichannel Retailing Forum, klient może zamówić kawę z wybranego regionu, która będzie na świeżo palona specjalnie dla niego. Zamówienia na bieżąco realizowane są w zlokalizowanej pod Poznaniem palarni kawy. Następnie, za pośrednictwem firmy kurierskiej, przesyłka trafia do klienta. Można ją odebrać także w Paczkomatach InPost. Wysyłka następuje nie później niż 24 godziny od złożenia zamówienia.

– Firmie MK Cafe zależało na zbudowaniu wiarygodności tej usługi. Chcieli pokazać klientom, że ich kawa naprawdę prażona jest na świeżo, a nie trafia do nich z drugiego końca świata, gdzie przeleżała w magazynach wiele miesięcy. Jak mogliśmy to zrobić? Najlepszym pomysłem było pokazanie im szczegółów całego procesu powstawania ich kawy. W takim wypadku technologia wirtualnej rzeczywistości stanowi idealne rozwiązanie – tłumaczy Jakub Korczyński.

mk cafe kawa ecommerce

Wirtualna rzeczywistość wkracza do handlu

Firma Virtuality przygotowała więc wideo 360 z kawowej manufaktury, dzięki któremu klienci mogą poczuć się tak, jakby osobiście zwiedzali palarnię. Wystarczy tylko założyć specjalne gogle i zajrzeć niemal w dowolny zakamarek podpoznańskiej manufaktury. – Na razie MK Cafe promuje się w ten sposób na targach i podczas eventów. Ludzie są skłonni zapłacić sporo pieniędzy, żeby móc doświadczyć wirtualnej rzeczywistości. MK Cafe umożliwia im to za darmo, co jest kolejnym atutem przy budowie wizerunku marki – wyjaśnia Jakub Korczyński. Dodaje, że istnieje możliwość wysłania wybranym klientom tańszych kartonowych bądź plastikowych gogli, dzięki czemu mogliby oni nie wychodząc z własnego domu przenieść się w wirtualny świat.

Jak podkreśla prezes firmy Virtuality, wirtualną rzeczywistość można wykorzystać na wiele sposobów. Do tej pory najczęściej korzystały z niej firmy architektoniczne i deweloperskie, ale jej zastosowanie dostrzega także branża handlowa. Przykładów ze świata jest sporo: Office Depot, Tommy Hilfiger, Westfiled, Sephora – to tylko niektóre sieci handlowe, które zdecydowały się już skorzystać z możliwości, jakie daje wirtualna rzeczywistość.

– Takie rozwiązanie świetnie sprawdzi się np. w showroomie. Wirtualna rzeczywistość przełamuje barierę ograniczonej powierzchni. Dzięki niej można klientom pokazać produkty, których fizycznie nie ma na półkach. To także doskonałe rozwiązanie do wsparcia kanału e-commerce. Właśnie realizujemy taki projekt dla sklepu militaria.pl. Efekty już wkrótce – kończy Jakub Korczyński.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA

Serenada #bardziej otwarte centrum handlowe.

Centrum Serenada to nie tylko bogata oferta handlowa, ale przede wszystkim przestrzeń stworzona z myślą o mieszkańcach Krakowa. To wyjątkowe miejsce spotkań, wymiany doświadczeń i wzajemnych inspiracji.