Ted Baker: spersonalizowany e-sklep nakręca sprzedaż online

Brytyjska sieć odzieżowa Ted Baker zanotowała od początku bieżącego roku ponad 30 proc. wzrost sprzedaży w kanale e-commerce. Firma uruchomiła także sklep internetowy dedykowany na rynek niemiecki. Sieć, poza Wielką Brytanią, posiada także dedykowane serwisy e-commerce w USA, Kanadzie i Australii.

Brytyjska sieć już od dłuższego czasu inwestuje w nowe technologie, które nakręcają sprzedaż nie tylko w internecie, ale również w salonach stacjonarnych. W ubiegłym roku sieć wdrożyła w swoich sklepach technologię beacon. Niewielkie nadajniki sygnału Bluetooth zostały umieszczone w manekinach.

Beacony w sklepach stacjonarnych

Od strony technologicznej za projekt odpowiadała firma Iconome, która wdrożyła już podobne rozwiązania m.in. w sieciach Hawes & Curtis, House of Fraser czy domach towarowych Bentalls. Jedyne co muszą zrobić klienci, to ściągnąć i zainstalować na swoich urządzeniach mobilnych darmową aplikację Iconeme i mieć włączony Bluetooth. Reszta dzieje się już automatycznie. W momencie, gdy klient pojawi się w pobliżu sklepu (urządzenie ma zasięg 50 metrów), albo do niego wejdzie, zamieszczone na manekinach beacony wyślą klientowi szczegółową informację o produktach, cenach, a także bezpośredni link do sklepu internetowego.

Władze spółki zapowiadają, że w przyszłości urządzenia beacon mają być systematycznie wprowadzane we wszystkich sklepach tej sieci, choć jak sami przyznają, dla części klientów pierwsze spotkanie z tego typu nowoczesnymi technologiami bywa „dziwne”.

Spersonalizowany sklep online

Sieć zainwestowała również w bardziej spersonalizowany sklep internetowy. Witryna została zaprojektowana w taki sposób, aby dostosowywać się do zainteresowań i potrzeb odwiedzających ją klientów na podstawie historii wyszukiwania. Decydując się na nową stronę Ted Baker kierował się założeniem, że ma ona odzwierciedlać ten sam, wysoki poziom obsługi klienta i wrażeń konsumenckich, na który klienci marki mogą liczyć w sklepach fizycznych. Przy tej okazji firma uruchomiła także usługę click and collect.

Nowa strona ma dwa różne szablony do wyboru – w zależności od tego czy klientem odwiedzającym sklep jest kobieta, czy mężczyzna. Firma stworzyła też 27 różnych szablonów regionalnych, które jeszcze bardziej personalizują doświadczenie zakupów online.

Bardziej spersonalizowana strona ma wspierać strategię rozwoju sprzedaży wielokanałowej. Przy projekcie odświeżania sklepu internetowego Ted Baker skorzystał z pomocy agencji interaktywnej Poke, należącej do Publicis Groupe, oraz ze wsparcia producenta oprogramowania Neoworks.

Facebook
LinkedIn
PARTNERZY PORTALU
NAJNOWSZE INFORMACJE
SCF DATABASE
Scroll to Top