Sklepy internetowe Inditexu otwarte w kolejnych 11 krajach

Do końca 2016 roku spółka planuje objąć swoim zasięgiem całą Unię Europejską.

Sprzedaż netto marek z portfolio Inditexu wzrosła w pierwszym kwartale 2016 roku o 12 procent do wartości 4,9 mld euro. Prognozowany wzrost w drugim kwartale ma wynieść 15 procent. Jednym z motorów napędowych rozwoju grupy są inwestycje w sprzedaż w kanale internetowym.

ZARA NA 90 ŚWIATOWYCH RYNKACH

Grupa Inditex intensywnie rozwijała swój segment e-commerce w trakcie pierwszego kwartału 2016 roku. Otwarte zostały sklepy internetowe w Bułgarii, Chorwacji, Słowacji, Słowenii, Estonii, Finlandii, Litwe, Łotwie i w Czechach oraz na Malcie i na Węgrzech. Na wszystkie te rynki wprowadzone zostały marki Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Sara Home oraz Uterque. W rezultacie wszystkie marki Inditexu dostępne są na 39 światowych rynkach.

Oprócz poszerzania działalności internetowej, marka otwiera także kolejne sklepy tradycyjne, dzięki czemu obecna jest już na 90 światowych rynkach. W pierwszym kwartale otwarte zostały sklepy w Aruba i Nikaragui. Pod koniec pierwszego kwartału grupa dysponowała 7085 sklepami, z czego 72 z nich na 31 rynkach zostały otwarte w pierwszych trzech miesiącach 2016 roku.

INDITEX SIĘGA PO RFID

W ciągu ostatnich pięciu lat, Inditex zainwestował ponad 700 mln euro w systemy operacyjne i modernizacje technologiczne. Grupa przeznaczyła ponad 1 mld euro na pozyskanie najnowszych technologii wspierających usługi magazynowe i logistyczne. Ponadto inwestycje obejmują utworzenie nowej platformy logistycznej w Cabanillas (Guadalajara, Hiszpania), dla serwisów Pull&Bear i Zara Home oraz dodanie najnowszej generacji dwóch systemów magazynowania, pobierania i zawieszania odzieży na platformie Zara w Saragossie (Hiszpania) i Massimo Dutti w Tordera.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl