Blue Media wprowadza nowe rodzaje płatności dla e-sklepów

Sopocka spółka Blue Media, operator usług płatniczych, rozszerza dostępne formy płatności w ramach usługi Płatności Shoplo. Sklep wypełniając jeden formularz podczas rejestracji – bez zbędnych formalności i skanów dokumentów – udostępnia klientom możliwość dokonania płatności kartą, również zagraniczną.

Do tej pory sklepy internetowe korzystające z płatności Shoplo udostępniały klientom płatności typu Pay by link, szybkie przelewy oraz BLIK. Od czerwca mogą automatycznie włączyć obsługę płatności kartowych.

Wystarczy, że sklep zaznaczy taką opcję w formularzu rejestracyjnym oraz spełni wymagania nakładane przez Visa i MasterCard. Możliwość płatności kartami uruchamiana jest automatycznie poprzez dodanie ikonek Visa/ MasterCard w ostatnim kroku procesu zakupowego.

Formy płatności a porzucone koszyki

Na wprowadzenie uproszczonego scenariusza rejestracji pozwala bardzo dobra i szybka analiza sklepu w związku z procedurami AML (anty money laundering), dokonywana po stronie Blue Media.

– Karty płatnicze są nierozłączną częścią płatności online i odgrywają coraz większą rolę w zakupach internetowych. Dostępność różnych form płatności ma istotne znaczenie przy wyborze sklepu. Jak pokazało nasze ubiegłoroczne badanie, jednemu na czterech kupujących zdarzyło się zrezygnować z zakupu w sklepie internetowym, ponieważ nie znalazł dogodnej dla siebie formy płatności – mówi Dawid Adamczyk, opiekun płatności kartowych w zespole eCommerce Blue Media.

Automatyczne zwroty

W „Płatności Shoplo” można dokonać transakcji używając kart płatniczych: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro. Cały proces jest w pełni zautomatyzowany i nie wymaga od sklepu podpisywania dodatkowych umów z zewnętrznymi podmiotami.

– To nie koniec nowości. Niedługo sklepy korzystające z „Płatności Shoplo” otrzymają możliwość wykonywania zwrotów w sposób automatyczny, niezależnie od formy płatności. Oznacza to, że już z poziomu panelu Shoplo będzie można wybrać transakcje do zwrotu całościowego lub częściowego. Obsługa transakcji realizowana będzie przez Blue Media – mówi Dawid Adamczyk z Blue Media.

Blue Media od lat specjalizuje się w transakcjach online. Jest m. in. operatorem Systemu Płatności BlueCash, za pośrednictwem którego klienci banków realizują przelewy natychmiastowe. Firma jest partnerem obu tegorocznych edycji Omnichannel Retailing Forum.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.