Sektor gastronomiczny online – rynek warty 1 mld złotych rocznie

W 2020 roku rynek zamawiania posiłków przez internet będzie warty 1 mld złotych – prognozuje Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający portalu Pyszne.pl.

Zdecydowany trend wzrostowy na rynku zamówień gotowych posiłków w Internecie utrzymuje się od dłuższego czasu nie tylko w Polsce, a w całej Europie Zachodniej, o czym świadczą wyniki osiągane przez międzynarodową grupę Takeaway.com. Według przewidywań, już za 10 lat przez Internet składanych będzie tyle samo zamówień posiłków, co drogą telefoniczną. Nowe rozwiązania technologiczne w branży gastronomicznej czeka więc czas dalszego intensywnego rozwoju.

– Bazując na dotychczasowej dynamice, potencjale rynku oraz biorąc pod uwagę planowane inwestycje marketingowe, spodziewamy się osiągnąć w bieżącym roku wzrost o 150 procent. Do roku 2020 wartość całego rynku zamawiania posiłków online wzrośnie według naszych wyliczeń do 1 mld złotych – uważa Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający portalu Pyszne.pl.

Szybki wzrost biznesu online

Z usług największego w kraju serwisu do zamawiania posiłków przez internet skorzystać może już 90 proc. Polaków mieszkających w dużych i małych miastach. Pyszne.pl umożliwia dostęp online do oferty ponad 5 tysięcy restauracji, w tym 670 w samej Warszawie.

W zeszłym roku Pyszne.pl nawiązało współpracę z 2 tysiącami lokali. Wyniki uzyskane w pierwszym półroczu 2016 pozwalają ocenić, że w tym roku podpisanych zostanie 2 500 nowych umów. Jedna trzecia restauracji sama wychodzi z inicjatywą nawiązania partnerstwa biznesowego, dostrzegając płynące z tego korzyści marketingowe i dodatkowy zysk. Istotnie, wartość rynku zamówień posiłków online na przestrzeni ostatnich kilku lat konsekwentnie rośnie. W 2015 wyniosła 200 mln zł. Samo Pyszne.pl odnotowało w zeszłym roku wzrost biznesu aż o 185 procent. Efekty biznesowe osiągają także restauratorzy.

– Część restauracji odnotowuje już w drugim miesiącu po nawiązaniu współpracy zwiększenie przychodów o kilkanaście tysięcy złotych. Najlepsze lokale zarabiają poprzez serwis dodatkowo 50, a nawet 80 tysięcy złotych miesięcznie – komentuje Arkadiusz Krupicz.

Gastronomia wchodzi w świat e-commerce

Otwarcie rynku na nowe technologie to krok w kierunku współczesnego klienta – przedstawiciela pokolenia Y, który wyjątkowo ceni swój czas oraz poszukuje sprawdzonych informacji o usługach i produktach: zwraca uwagę na opinie i rankingi, czyta recenzje. Możliwość zapoznania się z ocenami innych użytkowników, dostęp do pełnego menu kilku restauracji przed dokonaniem wyboru, opcja płatności online, filtry cenowe i rodzajowe, atrakcyjny system promocji i rabatów. Te wszystkie funkcje mają obecnie do dyspozycji klienci. Gastronomia jako jedna z ostatnich branż sięgnęła po e-commerce, co pociągnęło za sobą niezwykle szybki wzrost znaczenia usług online.

Innym czynnikiem powodującym wzrost znaczenia serwisów online jest popularyzacja idei smart living. Jak wynika z niedawno opublikowanego raportu „Smart living. Czy Polacy prowadzą mądre i sprytne życie? Portret Smart Polaka”, stopniowo przekonujemy się, że zastosowanie optymalizacji w wykonywaniu codziennych zadań poprawia jakość życia i podnosi ogólny poziom odczuwanej satysfakcji. Coraz częściej skupiamy się na tym, co robimy dobrze i lubimy robić, a korzystamy z usług zewnętrznych w pozostałych obszarach, na przykład zamawiając gotowe posiłki z dostawą do domu lub biura.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.