Galerie handlowe chcą przeżyć

Na terenie galerii handlowych coraz częściej widać punkty sprzedaży prezentów w formie przeżyć. Na czym polega ich fenomen?

Według badań zleconych przez firmę Wyjątkowy Prezent, wystawcę jesiennej edycji Shopping Center Forum 2016, Polacy odchodzą od tradycyjnego modelu upominków.

Społeczeństwo chce zdobywać coraz więcej doświadczeń, pragnie wrażeń i emocji. Dlatego też coraz trudniej zyskać uwagę konsumenta sztampowym produktem – zwłaszcza jeżeli mówimy o czymś, co z założenia ma sprawić radość naszym bliskim. W świetle tych informacji wynik badań nie powinien nikogo dziwić – wśród osób znających taki rodzaj obdarowywania aż 80,5 proc. chciałoby otrzymać prezent w formie przeżycia.Masaż relaksacyjny, jazda Ferrari, skok ze spadochronem lub lot w tunelu aerodynamicznym – kto by nie chciał dostać takiego upominku?

Prezenty w formie przeżyć kuszą nie tylko nazwą. Voucher na przeżycie jest ważny aż 12 miesięcy od momentu zakupu. Osoba obdarowana musi jedynie pojawić się na miejscu i dobrze się bawić. Segment wyjątkowych prezentów ma ogromne pole do popisu, nie tylko ze względu na nieszablonowy produkt. Przede wszystkim chodzi o edukację rynku. Statystyczny Francuz wydaje na prezenty w formie przeżyć 8 euro, podczas gdy jego polski odpowiednik wydaje jedynie 20 eurocentów. Potencjał rozwojowy jest więc ogromny, ale wiąże się to ze zmianą kultury wręczania prezentów.

Charakter produktu oraz cel, jaki stawia sobie segment wyjątkowych prezentów, dużo mówi o osobach pracujących w tej branży. To zazwyczaj młodzi ludzie o otwartych umysłach, którzy nie boją się wyzwań. To warunkuje nie tylko dużą dozę nieszablonowych pomysłów, lecz także bezpośrednią komunikację. To cechy, które przekładają się na kontakty na linii galeria handlowa – najemca oraz klient – sprzedawca.

Sprzedawcy wyjątkowych prezentów z założenia preferują aktywną sprzedaż – to dla nich naturalne. Ponadto pracownicy znają swój produkt z autopsji – testują przeżycia, dlatego mówią o nim z perspektywy uczestnika, czyli potencjalnego klienta. A to nasila zainteresowanie oraz sprzedaż.

Oryginalny produkt oraz wzorowe podejście do klienta nie są jedynymi czynnikami, które wpływają na atrakcyjność punktów sprzedaży prezentów w formie przeżyć. Należy również pamiętać o ogromnym potencjale marketingowym związanym z branżą. Stoisko w formie gondoli balonu? Proszę bardzo. Ferrari w środku centrum handlowego? Załatwione. Konkursy z pociągającymi nagrodami? Nie ma sprawy. Możliwości jest wiele, wszystko zależy jedynie od ustaleń, a jak już wspomniano, komunikacja jest mocną stroną pracowników tego segmentu. Podsumowując, rynek prezentów w formie przeżyć rozwija się dynamicznie, przykuwając uwagę klientów świetnym produktem, profesjonalną i wyróżniającą się obsługą klienta, brakiem barier komunikacyjnych oraz nieszablonowym marketingiem. Czy można chcieć czegoś więcej od najemcy?

Z przedstawicielami sieci Wyjątkowy Prezent będzie można spotkać się podczas jesiennej edycji Shopping Center Forum 2016 przy stoisku  2.51

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.