Blue Media: czy płatności automatyczne wyprą pay by linki

„Nie zgadzam się na automatyczne obciążenie mojej karty” – w ten sposób na próbę zachęcenia do pozostawienia danych karty i zaakceptowania regulaminu płatności automatycznych, odpowie wielu konsumentów dokonujących zakupów online, mówi Krystian Wesołowski, Deputy Business Development Director, odpowiedzialny w Blue Media za rozwój Płatności Online BM.

Hasła: one click, 1-click, płatność cykliczna, płatność automatyczna, recurring payment, subskrypcyjna, stały się ostatnio bardzo nośne i modne. Temat ciekawi sklepy, które pytają „a macie płatności one click?”, operatorów płatności, którzy rozwijają i promują te usługi, a w niektórych obszarach – takich jak płatności w aplikacjach – samych klientów.

Czym są, jaki je podzielić, czy rozwiną się w Polsce podobnie do Pay by linków? Na te pytania odpowiada Krystian Wesołowski, odpowiedzialny za rozwój usługi Płatności Online Blue Media.

Zacznijmy od terminologii. Podobnie jak w przypadku innych form płatności np. Pay By Linków (zamiennie nazywanych przez różnych integratorów e-Transferami, e-Przelewami), tak i obszar płatności automatycznych bywa różnie definiowany.

krystian wesolowski blue media
Krystian Wesołowski, Deputy Business Development Director

Krystian Wesołowski: Czytając różne materiały często zastanawiam się, jaki produkt autor miał na myśli. Projektując kompleksową usługę płatności automatycznych w Blue Media, która działa już m.in. w Play czy RWE, pochyliliśmy się nad nazewnictwem, tak aby każdy z którym rozmawiamy wiedział na czym to polega i jakie są różnice. Trzymamy się terminologii przyjętej m.in. przez międzynarodowe kartowe organizacje płatnicze. Główna usługa nazywa się „Płatności automatyczne (eng. Automatic Payment)”. Jest to ogół płatności dokonywanych bez potrzeby każdorazowego wprowadzania danych karty płatniczej lub danych do autoryzacji przelewu – dla innych niż karta instrumentów płatniczych obsługujących płatności automatyczne, jak np. BLIK.

Zakładam, że celowo używasz sformułowania instrument płatniczy, a nie karta płatnicza.

KW: Tak, ponieważ płatności automatyczne mogą być oparte o różne źródła pieniądza, nie tylko karty płatnicze. Np. BLIK jeszcze w tym roku uruchomi podobną usługę.

Dlaczego płatności automatyczne, a nie płatności cykliczne?

KW: Ponieważ płatności automatyczne to pojęcie bardziej pojemne. W ramach płatności automatycznych wyróżniamy dwa sposoby zlecania dyspozycji płatności: cyklicznie (eng. recurring payment) lub jednym kliknięciem (eng. one click payment).

Dalsza część wywiadu zostanie wkrótce opublikowana na portalu Evigo.pl. Całość będzie można także przeczytać w najbliższym numerze Omnichannel Retailing Magazine.

Firma Blue Media jest partnerem Omnichannel Retailing Forum.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.