CQN: Direct mailing w modelu efektywnościowym? Możliwe

Kampanie direct mailingowe kojarzą się zazwyczaj z masową wysyłką reklamy drogą pocztową (ulotka, katalog, list promocyjny, próbka towaru etc.) do wyselekcjonowanej bazy adresowej potencjalnych konsumentów.

Na rynku funkcjonują operatorzy pocztowi, którzy oferują kampanie direct mailingowe do swojej bazy adresowej oraz firmy bazodanowe, które udostępniają legalnie dane osobowe pod masową wysyłkę pocztową. W obu przypadkach są to jednak stałe koszty, na które stać tylko największych reklamodawców, ponieważ rozliczenie następuje za wysłanie przesyłki reklamowej lub za wynajęcie rekordów z bazy.

Rozliczanie za efekty

Firma ClickQuickNow (CQN) rozlicza się wyłącznie za efekt z przeprowadzonej kampanii direct mailingowej, czyli za wypełnienie formularza kontaktowego (CPL), przyjęcie zamówienia (CPO) lub dokonanie transakcji (CPS). Dodatkowo CQN łączy różne kanały komunikacyjne ze sobą w ramach jednej kampanii marketingowej, aby podnieść skuteczność działań reklamowych.

Współczesny biznes wymaga od reklamodawców obecności w wielu kanałach komunikacyjnych, nie tylko za sprawą uzyskania przewagi konkurencyjnej, ale przede wszystkim dzięki możliwości technologicznych, które wspierają obecne działania marketingowe w ATL-u i BTL-u. W łączeniu mediów (e-mail, SMS, telefon, poczta, Internet, TV) od lat specjalizuje się firma CQN.

Efektem zintegrowanej kampanii marketingowej (omnichannel) może być na przykład lead (CPL – Cost per Lead) – informacja o konkretnym konsumencie, który zainteresował się daną promocją i czeka na kontakt od reklamodawcy, aby mógł on przedstawić jej szczegóły. W celu zdobycia leada reklamodawca uruchamia w Internecie standardowo stronę docelową (landing page), na której zamieszcza prosty formularz kontaktowy. Konsument, który chce się dowiedzieć więcej o ofercie reklamodawcy, wypełnia taki formularz wraz ze stosownymi zgodami na przetwarzanie danych osobowych i na komunikację marketingową drogą elektroniczną oraz telefoniczną. Generowanie leadów można przeprowadzić na różne sposoby, a Internet w tym przypadku wykorzystać przy tym jako medium jednej z akcji w komunikacji z konsumentem.

Taniej emailem

W związku z tym, że koszt wysłania niespersonalizowanej wiadomości drogą pocztową (średnio 0,90 zł / przesyłkę) jest kilkukrotnie wyższy niż wysłanie spersonalizowanej wiadomości e-mail (średnio 0,01 PLN / e-maila) lub SMS (średnio 0,10 zł / SMS-a) warto zmienić pierwszy kanał komunikacyjny z konsumentami i rozpocząć dialog np. drogą e-mailową. Natomiast do konsumentów, którzy po wysyłce zareagują na e-maila, tzn. otworzą wiadomość reklamową na swojej skrzynce pocztowej, warto jest wykonać później telefon. Taką kolejność akcji pokazuje poniższe przykład zintegrowanej kampanii direct mailingowej typu telefon po e-mailu.

Autorem tekstu jest Marcin Kostecki, prezes zarządu firmy ClickQuickNow. Pełna wersja materiału zostanie opublikowana w nadchodzącym numerze Omnichannel Retailing Magazine.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA

Serenada #bardziej otwarte centrum handlowe.

Centrum Serenada to nie tylko bogata oferta handlowa, ale przede wszystkim przestrzeń stworzona z myślą o mieszkańcach Krakowa. To wyjątkowe miejsce spotkań, wymiany doświadczeń i wzajemnych inspiracji.