SQM: Digital Signage to przede wszystkim strategia

Czarne ekrany to najbardziej prawdopodobny rezultat nieudanej inwestycji w systemy Digital Signage.

Mogą być efektem źle dobranej technologii lub braku przygotowanej treści. Powodują frustrację i niesłuszne przekonanie, że Digital Signage nie działa, jest medium nieefektywnym i generującym koszty zamiast zysków. Kilkunastoletnie doświadczenie pozwala nam jednak uniknąć błędów, których doświadczyło wiele sieci handlowych w Polsce.

Po pierwsze strategia

Przygoda z Digital Signage w wielu organizacjach zaczyna się od historii w tym rodzaju:

Prezes naszej firmy był niedawno w Stanach Zjednoczonych i widział sklepy konkurencji wyposażone w interaktywne ściany video reagujące na gest i ruch, wielkie ekrany służące jako wirtualna przymierzalnia, systemy dotykowe, które pozwalają wyświetlać spersonalizowaną listę zakupów. Szczególnie zachwyciła go możliwość wywoływania wizualizacji na dużym ekranie przy użyciu własnego telefonu lub tabletu. Po powrocie do Polski zorganizował spotkanie z działem marketingu i pokazując zdjęcia ze swojej eskapady dał jasno do zrozumienia, że oto w ciągu najbliższego roku chciałby aby nasze przedsiębiorstwo było pionierem innowacji, stąd zadaniem zespołu będzie teraz znalezienie firmy, która wdroży podobny system do tego, który widział za Oceanem.

Ponieważ szef działu marketingu ma chwilowo „inne priorytety”, temat trafia do asystentki, która przy użyciu wyszukiwarki mapuje potencjalnych dostawców, a z materiału przedstawionego przez Prezesa próbuje stworzyć listę wytycznych, aby spływające propozycje były czymś więcej niż „ogólną ofertą”. Na bazie kontaktów z kilkoma potencjalnymi dostawcami powstaje short-lista, z której wybierany jest dostawca najlepszy, czyli z reguły… najtańszy. Tak zaczyna się droga do nieudanych wdrożeń i setek tysięcy złotych wydanych na rozwiązania, które nie spełniają swojej roli.

Najpierw solidna analityka

Za unikalnym customer experience, którego świadkiem był pan Prezes, stoi zwykle bardzo żmudnie opracowywana strategia komunikacji, która powstaje w oparciu o szeroką analitykę, doskonałą znajomość profilu konsumenta i świadomość zmian behawioralnych, które niosą ze sobą nowe technologie, w szczególności e-commerce i m-commerce. Projekty Digital Signage w sieciach amerykańskich czy brytyjskich budowane są we współpracy z czołowymi agencjami, które opracowują strategie medium w odniesieniu do osobowości marki, designu sklepu, czy zachowań konsumentów zbadanych wcześniej on-line.

Planowanie projektów Digital Signage w kontekście strategii omnichannel wydają się dziś kluczem do sukcesu, problemem pozostaje brak w Polsce doświadczonych agencji oraz nieudolne procesy zarządzania sieciami handlowymi.

Autorem materiału jest Grzegorz Góralczyk, prezes SQM Digital Signage.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA

Serenada #bardziej otwarte centrum handlowe.

Centrum Serenada to nie tylko bogata oferta handlowa, ale przede wszystkim przestrzeń stworzona z myślą o mieszkańcach Krakowa. To wyjątkowe miejsce spotkań, wymiany doświadczeń i wzajemnych inspiracji.