Wojas realizuje ponad 7 proc. sprzedaży w kanale e-commerce

wojas rumunia1

Wojas, jeden z największych polskich producentów obuwia, w I półroczu 2016 roku zanotował prawie 30 proc. dynamikę wzrostu sprzedaży w kanale internetowym.

Oznacza to, że udział e-sklepu w łącznej sprzedaży detalicznej wynosi 7,5 procent. Po I półroczu 2016 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 106,85 mln zł, co oznacza wzrost o 6,4 proc. w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego.

W planach spółki Wojas na II polowe 2016 r jest m.in. uruchomienie pierwszego zagranicznego e–sklepu.

Sprzedaż obuwia w modelu omnichannel

Funkcjonujący na polskim rynku sklep internetowy Wojas oferuje klientom trzy możliwości płatności za dokonane zakupy: kurierowi przy odbiorze przesyłki; płatność przelewem; oraz za pośrednictwem systemu Przelewy24.

Dostawa jest realizowana jedynie na terenie Polski poprzez firmę kurierską DPD oraz paczkomaty InPost. Zamówienia o wartości powyżej 100 złotych realizowane są za darmo. Przesyłka dociera do odbiorców najczęściej po 3 dni roboczych od momentu przyjęcia zamówienia i otrzymania wpłaty.

Poza sprzedażą internetową Wojas prowadzi sieć sklepów stacjonarnych w Polsce, Czechach i na Słowacji. Na koniec 2016 r. Wojas planuje mieć łącznie 183 sklepy. Ponadto w planach spółki jest uruchomienie sprzedaży franczyzowej na rynku węgierskim. Już obecnie ponad 20 proc. produkcji kierowanej jest na eksport.

Wiosną 2008 r. Wojas S.A. zadebiutował na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Firma posiada także uruchomione w 2013 roku centrum magazynowe w Nowym Targu, dzięki któremu wzrosła efektywność w zakresie gospodarki magazynowej, a co za tym idzie, spółka osiągnęła znaczne oszczędności w logistyce.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY