Emarsys: marketing to coś więcej niż automatyczne reakcje

Ciągła dostępność szybkiego internetu spowodowała, wraz z gwałtownym rozwojem urządzeń moblnych, że klienci nie są skłonni na cokolwiek poczekać. A już z pewnością nie na zakupy.

Aby poradzić sobie z coraz mniej cierpliwym konsumentem, marketerzy skupiali się na konkretnych wydarzeniach, które miały miejsce na pewnych stadiach podróży zakupowej użytkownika. Miało to proste schematy. Jeśli opuszczał koszyk, niech dostanie maila z przypomnieniem. Jeśli dokonał zamówienia, w mailu będzie podziękowanie.

Wszystkie te maile oczywiście są dostosowane do potrzeb urządzeń mobilnych dzięki projektowi responsywnemu. Zawierają także informacje na temat najbliższego sklepu offline oraz adres strony internetowej, nie ma więc przeszkód, by klient kontynuował swoją podróż zakupową tak, jak uważa za stosowne. Czy to już jest omnichannel? Czy zaspokaja apetyt użytkowników na natychmiastową gratyfikację?

Niekoniecznie.

Wyzwaniem polega na rozszerzeniu marketingu poza konkretny „moment”. Z taką pieczołowitością opracowywane schematy kontaktu i odpowiedzi nie są w stanie realnie odwzorować sposobu, w jaki konsumenci naprawdę chcą robić swoje zakupy. Oczywiście, dostosowują się do tego schematu, mało jednak prawdopodobne, by z własnej inicjatywy podjęli jakieś kolejne kroki. I być może skoro konsumenci zmieniają swoje przyzwyczajenia zakupowe, sklepy również powinny.

Opuszczanie strony produktowej

Większość produktów już w tej chwili zawiera dziesiątki danych, takich jak opis, marka, cena itp. Większość z tych informacji jest wykorzystywanych przez silniki rekomendacyjne w trakcie zakupów. Aby wykorzystać je naprawdę skutecznie, potrzebny jest jednak przede wszystkim pełen, ujednolicony profil użytkownika.

Oprócz danych transakcyjnych dane powinny służyć do oceny takich czynników jak czas wysłania wiadomości motywującej do zakupu oraz rodzaj promocji, który szczególnie trafi do danego użytkownika. Pozyskiwanie danych behawioralnych jest w tym kontekście kluczowe, aby klient nie porzucił zakupów,.

Autorem materiału jest Arpad Deak, Senior Sales Manager na Europę Wschodnią z firmy Emarsys.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY