Wayfair sprzedaje meble dzięki wirtualnej rzeczywistości

Internetowy sprzedawca mebli oraz wyposażenia domowego udostępnił aplikację wykorzystującą wirtualną rzeczywistość.

Aplikacja umożliwia projektowanie wystroju tarasu przy użyciu mebli z oferty sklepu. Aplikacja pozwala zobaczyć trójwymiarowy obraz otoczenia, w tym konkretnym przypadku tarasu oraz mebli wybranych do jego umeblowania.

Konsumenci mogą wybrać spośród 85 różnych produktów podczas meblowania swojego tarasu lub patio. Dzięki zastosowaniu aplikacji możliwe jest oglądanie towarów pod różnym kątem oraz przy zmieniającym się oświetleniu. Aplikacja ma możliwość interpretowania fizycznego ruchu użytkownika, przez co możliwe jest, na przykład, zaglądanie pod zakupioną kanapę.

Na razie mało retailerów w wirtualnej rzeczywistości

W tej chwili aplikacja jest dopiero w fazie testów, jednak firma docelowo chce umożliwić zakupy przy użyciu tej platformy. W najbliższej przyszłości ilość produktów możliwych do oglądania za pomocą okularów wirtualnej rzeczywistości ma zostać powiększona.

Aplikacja wymaga do działania okularów wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift. Jest to jedna z siedmiu aplikacji dostępnych na tę platformę, które nie są powiązane z graniem. Wykorzystanie technologii wirtualnej oraz rozszerzonej rzeczywistości wciąż jest mało popularne wśród światowych retailerów, brakuje też badań potwierdzających, że takie rozwiązania mają realny wpływ na sprzedaż.

Mimo, coraz więcej marek eksperymentuje z wirtualną rzeczywistością. Marka MK Cafe wprowadziła nową usługę – internetową sprzedaż kawy, która jest świeżo palona na indywidualne życzenia klienta. Dzięki technologii wirtualnej rzeczywistości każdy ma także możliwość zwiedzenia kawowej manufaktury i poznania tajników prażenia kawy.

Era eksperymentów

– Wirtualna rzeczywistość coraz mocniej wkracza w branżę handlowo-usługową. W nowatorską technologię zainwestowały już m.in. Facebook i Youtube. Jej zalety dostrzegają także firmy działające na polskim rynku. Coraz więcej klientów pyta nas, jak można ją wykorzystać nie tylko w celach promocyjnych i marketingowych, ale także, aby zwiększyć sprzedaż – opowiada w rozmowie z redakcją Evigo.pl Jakub Korczyński, prezes firmy Virtuality, która zajmuje się m.in. tworzeniem filmów i aplikacji wykorzystujących technologię wirtualnej rzeczywistości.

Zdaniem Margaret Boland, analityka pracującego dla Business Insider Intelligence, realny wpływ urządzeń do wirtualnej rzeczywistości rozpocznie się dopiero, gdy tego typu urządzenia się odpowiednio rozpowszechnią. Kołem zamachowym popularności tej technologii jest przemysł gier komputerowych.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA

Serenada #bardziej otwarte centrum handlowe.

Centrum Serenada to nie tylko bogata oferta handlowa, ale przede wszystkim przestrzeń stworzona z myślą o mieszkańcach Krakowa. To wyjątkowe miejsce spotkań, wymiany doświadczeń i wzajemnych inspiracji.