Modernizacja Poznań City Center

Już jesienią Poznań City Center zyska nowe oblicze. Ruszył ostatni etap prac modernizacyjnych rozpoczętych w marcu tego roku i obejmujących dostosowanie centrum do nowego najemcy Peek & Cloppenburg, odświeżenie wyglądu pasaży, poprawę ciągów komunikacyjnych oraz oznaczeń tablic informacyjnych.  Łączny koszt przebudowy wyniesie ok. 30 mln euro (ok. 128 mln zł). Koniec prac przewidziano na październik br.

Modowe ulice Sztokholmu i Mediolanu stały się inspiracją dla architektów ECE, którzy stworzyli całkiem nową koncepcję wizualną Poznań City Center. Stonowana kolorystyka, nawiązująca do kolorów ziemi pozytywnie wpłynie na nastrój i komfort odwiedzających klientów. Podobnie jak wygodne sofy i ławki, które zostaną wyposażone w gniazda USB oraz gniazdka elektryczne.

Dodatkowo zmianie ulegną także znaki lokalizacyjne, pomagające znaleźć poszczególne miejsca (parking, food court, toalety) oraz parkomaty. Nowe, czytelniejsze i bardziej wyraziste tablice pojawią się również w miejscach łączących PCC z dworcem PKP i autobusowym. Główna rotunda centrum zyska nie tylko nowy wygląd, ale również dodatkowy okrągły ekran LED. Pod koniec sierpnia zostaną uruchomione także dodatkowe schody ruchome w nowej lokalizacji. Będą one prowadziły z parkingu A na poziom 1.

Zmiany zachodzące w PCC są odpowiedzią na potrzeby naszych klientów oraz osób korzystających z dworców PKP i autobusowego. Cały proces modernizacji, kosztujący 128 mln zł, zwiększy nie tylko komfort zakupów, ale pozwoli również na łatwiejsze poruszanie się pomiędzy centrum a dworcami. Zmiana kolorystyki oraz wyposażenia pasaży np. w komfortowe sofy i ławki czy nowe tablice informacyjne dostosują PCC do oczekiwań poznaniakówmówi Norbert Fijałkowski, dyrektor Poznań City Center.

Ciągły rozwój oferty handlowej Poznań City Center umożliwia poznaniakom wybór z coraz szerszej gamy produktowej najemców. Podążając za ich sugestiami, już pod koniec września zostanie otwarty pierwszy w mieście dom modowy Peek & Cloppenburg. Na 4,5 tys. mkw. zagoszczą marki Premium: Armani, Boss, Burberry, Calvin Klein, Christian Berg, Diesel, DKNY, Galliano, Givenchy, Guess, Tommy Hilfiger, JOOP!, Just Cavalli, Liu Jo, Marc Jacobs, Max Mara, Pinko, Polo Ralph Lauren, czy Versace. Będzie to największy modowy najemca na terenie PCC, dlatego też do jego potrzeb dopasowywana jest powierzchnia Centrum, a także poprawiany zostaje układ funkcjonalny.

– W  najbliższym czasie dzięki nowemu najemcy będziemy mogli  zaoferować poznaniakom szeroki wybór luksusowych ubrań i dodatków o klasycznym stylu, jak i tych podążających za aktualnymi, modowymi trendami. Pierwszy w naszym mieście dom modowy Peek & Cloppenburg dostarczy mieszkańcom naszego miasta produkty z segmentu Premium dodaje Norbert Fijałkowski.

Przez ostatnie 5 miesięcy poznaniacy mogli obserwować trwające prace modernizacyjne mające na celu zmiany wizualne w Poznań City Center.

II kwartał 2016 r. to dla PCC czas rozwoju na wielu płaszczyznach. Oprócz modernizacji, której efekty będą widoczne już niebawem, nasze centrum może pochwalić się dwucyfrowym wzrostem odwiedzalności. Dodatkowo najemcy odnotowali 10 proc. wzrost obrotów, co jest oznaką, że Poznań City Center stało się jednym z ulubionych miejsc spędzania czasu i robienia zakupów przez  poznaniakówdodaje Norbert Fijałkowski.

Już w sierpniu będzie gotowa nowa, aluminiowo – szklana, odpowiadająca czterem kortom tenisowym, elewacja. Pojawią się także dodatkowe okna, które jednocześnie staną się elementem dekoracyjnym sklepu nowego najemcy. Zmieni się również wschodnia oraz południowa część elewacji Poznań City Center. Dzięki szklanej fasadzie, centrum zyska kolejne miejsce widokowe oraz doskonałą przestrzeń relaksu i odpoczynku z dostępem do światła dziennego. Tym samym pasaże będą lepiej doświetlone, co wpłynie na zwiększenie komfortu gości Poznań City Center.

Ostatnie miesiące to również prace mające na celu poprawę wentylacji centrum. Dzięki tym działaniom, klienci będą mogli liczyć na jeszcze większy komfort związany z dostępnością świeżego powietrza, stałą temperaturą oraz odpowiednią wilgotnością.

Z przedstawicielami ECE Projektmanagement Polska będzie można spotkać się  podczas jesiennej edycji targów Shopping Center Forum 2016 przy stoisku 5.1. SCF 2016 odbędzie się w dniach 21-22 września w Warszawie.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.