Solar sięga po Magento 2

Nowy sklep internetowy marki Solar jest prawdopodobnie największym wdrożeniem platformy Magento 2 w Polsce.

Magento 2 to najnowsza wersja najpopularniejszego na świecie oprogramowania dla sklepów internetowych dostępnego w modelu Open Source. Nowa wersja oferuje, między innymi rozwiązanie Omnichannel Order Management oraz hosting w chmurze. Poprzednie rozwiązanie w sklepie solar funkcjonowało ponad 5 lat. Solar uruchomił sprzedaż online w listopadzie 2011 roku. Był to sklep oparty na silniku PrestaShop. Nowy sklep jest dostępny pod adresem solar.com.pl. 

Przedstawiciele firmy Solar nie odpowiedzieli na prośbę o komentarz.

Szybka reakcja dzięki Magento

Magento, jako wiodąca platforma opensourcowa, daje duże możliwości rozbudowy serwisu, a także szybkiego reagowanie na zmieniające się trendy i potrzeby konsumentów.

Chodzi m.in. o wdrożenie opcji click&collect, czyli odbioru internetowych zakupów w salonach stacjonarnych, a także zarządzenie programami lojalnościowymi. Nowy sklep ma być także w pełni responsywny.

Obecnie klienci dokonujący zakupów w sklepie internetowym marki Solar mogą skorzystać z dostawy realizowanej przez firmę kurierską DHL. Koszt jednej paczki to 12 złotych (20 złotych w przypadku płatności za pobraniem). Łączny czas realizacji zamówienia wynosi od 1 do 3 dni roboczych. Płatności realizowane są za pośrednictwem systemów Dotpay oraz Sofort banking.

Plany ekspansji zagranicznej

Grupa Solar, poza rozbudową kanału e-commerce, systematycznie rozwija także sprzedaż stacjonarną. Myśli także o ekspansji zagranicznej.

– Grupa zamierza aktywnie rozszerzać działalność na rynkach zagranicznych poprzez rozwój sieci sklepów franczyzowych oraz partnerskich. Grupa planuje w pierwszej kolejności ekspansję na rynki niemiecki i rosyjski. Grupa planuje dokonać ekspansji na rynki zagraniczne poprzez dynamiczne zwiększenie liczby sklepów partnerskich i franczyzowych, zwiększenie rozpoznawalności marki Solar na rynkach zagranicznych oraz zwiększenie sprzedaży na rynkach zagranicznych, na których Solar jest już obecny. W dalszej perspektywie Grupa Solar planuje również wprowadzenie marki na kolejne rynki europejskie oraz do krajów arabskich – czytamy w komunikacie spółki.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA

Serenada #bardziej otwarte centrum handlowe.

Centrum Serenada to nie tylko bogata oferta handlowa, ale przede wszystkim przestrzeń stworzona z myślą o mieszkańcach Krakowa. To wyjątkowe miejsce spotkań, wymiany doświadczeń i wzajemnych inspiracji.