Centrum Handlowe Osowa inwestuje w beacony

Centrum Handlowe Osowa w Gdańsku wprowadziło system beaconów, za pomocą których na smartfony klientów są przesyłane aktualne oferty rabatowe obowiązujące w sklepach.

Sensory zostały rozmieszone w taki sposób, aby w każdej chwili Klient był w zasięgu przynajmniej dwóch z nich. Zasada działania beaconów jest bardzo prosta. Klient, który znajduje się w pobliżu nadajników zlokalizowanych na terenie CH Osowa oraz posiada telefon z zainstalowaną aplikacją oraz włączonym bluetooth może otrzymywać spersonalizowane informacje na swojego smartfona. Otrzymywana wiadomość może być tekstem, zdjęciem lub kuponem rabatowym.

– Nowe rozwiązanie dedykowane jest wszystkim, którzy lubią być na bieżąco z aktualnymi promocjami i chętnie korzystają z nowinek technologicznych. Jesteśmy przekonani, że wprowadzenie tej technologii uatrakcyjni odwiedziny w naszym Centrum oraz pomoże poznać preferencje zakupowe naszych Klientów, co zaowocuje oferowaniem realnych korzyści mieszkańcom Trójmiasta” – mówi Aleksandra Słowińska, dyrektor Centrum Handlowego Osowa.

Coraz więcej beaconów w centrach handlowych

Centrum Handlowe Osowa to jedno z pierwszych centrów handlowych w Trójmieście. Zlokalizowane jest przy Obwodnicy Trójmiasta, przy trasie będącej przedłużeniem autostrady A1 i prowadzącej na Hel (droga krajowa S6), co świadczy o dobrym skomunikowaniu obiektu oraz łatwym i szybkim do niego dostępie. Oferta handlowa obejmuje hipermarket, liczne butiki i punkty usługowe, bezpłatny plac zabaw dla dzieci oraz specjalną monitorowaną strefę dla rowerów, zlokalizowaną na parkingu przy strefie restauracyjnej.

Centra handlowe coraz częściej korzystają z beaconów. Już w tej chwili wdrożono tę technologię między innymi w poznańskich centrach Stary Browar i Poznań Plaza, warszawskiej galerii Blue City oraz warszawskiej Arkadii, w sklepie Leroy Merlin.

W Starym Browarze zamontowano już 300 nadajników, a docelowo ich być 600. Użytkownicy dzięki beaconom otrzymują informacje dotyczące dzieł sztuki znajdujących się w galerii oraz powiadomienia o rabatach i promocjach w sklepach, które mijają.

Działanie na obszarach

W Poznań Plaza zdecydowano się na wdrożenie z użyciem “obszarów” – powiadomienia są wysyłane z kilku nadajników, by zwiększyć prawdopodobieństwo, że użytkownik otrzyma informację o rabacie lub atrakcyjnej ofercie.

Na terenie warszawskiej galerii Blue City znajduje się 400 beaconów, które pozwalają wysyłać klientom spersonalizowane informacje dotyczące oferty.

W znajdującym się w warszawskiej Arkadii sklepie Leroy Merlin beacony będą służyły pozyskiwaniu danych na temat zachowania klientów, między innymi badaniu ścieżek zakupowych. – Musimy nauczyć się zbierać, analizować i łączyć dane. Nie tylko te z kanałów cyfrowych, ale także ze świata analogowego. Beacony umożliwią nam lepsze zrozumienie zachowań klientów, jednocześnie nie naruszając ich prywatności – wskazuje  Przemek Porada, Menedżer ds. Internetu w Leroy Merlin Polska.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY