Pierwsze wyniki mobilnego programu lojalnościowego Galerii Katowickiej

Galeria Katowicka

Już 22 tysiące mieszkańców Katowic i Śląska korzysta z aplikacji mobilnej Navishopper, a 8 tysięcy z nich aktywnie uczestniczy w programie lojalnościowym, rejestrując swoje paragony.

Jak dotąd uczestnicy pobrali ponad 4,5 tysiąca nagród oraz dziesiątki nagród specjalnych.

Aplikacja na telefon Klienta łączy program lojalnościowy, moduł kuponów cyfrowych, moduł konkursów specjalnych z elementami grywalizacji dla Klientów oraz zakupową nawigacją, działającą w technologii iBeacon, która prowadzi Klientów pomiędzy piętrami z dokładnością do 1 metra.

Jak wynika z przeprowadzonych badań, aż 98,5 proc. użytkowników deklaruje zmianę swoich zwyczajów zakupowych, rezygnację z zakupów w innych centrach handlowych oraz odraczanie zakupów w wygodnych punktach handlowych, po drodze, do czasu wizyty w Galerii Katowickiej.

Ponad milion klientów miesięcznie

– Od momentu wdrożenia aplikacji odwiedzalność rosła, stabilizując się na poziomie 1,2-1,3 mln Klientów miesięcznie, co sprawia, że niemal ją podwoiliśmy w porównaniu do np. niektórych miesięcy z lat 2013 i 2014 – mówi Dawid Prymas, dyrektor marketingu i PR Galerii Katowickiej. – Aktualnie pracujemy nad dużym uproszczeniem procesu rejestracji paragonów i ograniczeniem czynnika ludzkiego. Tworzymy Klientom możliwości dokonywania tego samodzielnie, wtedy i tam gdzie im wygodnie. Oczywiście myślimy w kategoriach omnichannel i być może jeszcze w tym roku lub na początku 2017 wprowadzimy możliwość zdalnych zakupów niektórych towarów. – dodaje w rozmowie z portalem Evigo.pl

Dla przypomnienia, Galeria Katowicka w pierwszych trzech miesiącach od wdrożenia zakupowej aplikacji mobilnej rejestrowała rekordowe wzrosty sprzedaży, kolejno o 25 proc., 18 proc. i 24 proc. w ujęciu rok do roku, porównywane do już rekordowych miesięcy w roku poprzednim.

Galeria Katowicka deklaruje, że od momentu wdrożenia aplikacji zakupowej Navishopper większość kampanii i akcji marketingowych działa w powiązaniu z aplikacją mobilną, która stanowi stałą platformę prosprzedażową. Było tak i w przypadku zimowych wyprzedaży, Katowice Fashion Week i akcji „Do Szkoły Gotowi. Start!”. Wszystkie 4,5 tysiąca nagród, które wydano Klientom, było do odebrania w sklepach lub wracało do najemców jeśli nagrodą była karta podarunkowa Galerii Katowickiej.

Budżetowe perpetuum mobile

– To takie budżetowe perpetuum mobile. Cokolwiek by się nie działo promujemy ofertę naszych sklepów, kina i restauracji a pieniądze zawsze zostają u naszych najemców – dodaje Prymas.

Wartość dodaną całego rozwiązania stanowi precyzyjna, personalna nawigacja zakupowa wykorzystująca zainstalowaną w obiekcie infrastrukturę beaconów. Wystarczy jedno kliknięcie Klienta by aplikacja wskazała drogę od aktualnej lokalizacji do wybranego punktu handlowego lub POI. Dzięki tej technologii możliwe jest pozyskiwanie dodatkowych informacji na temat klientów.

– Możemy zatem analizować zachowania (wykonane akcje, częstotliwość) budować modele preferencji zakupowych Klientów a także tworzyć mapy ciepła. – mwi redakcji Evigo.pl Dawid Prymas.

– Nawigacja z powodzeniem zastępuje tradycyjne mapy co pozwala oszczędzać znaczne środki a przy okazji jest wygodna dla Klientów. W tej chwili trudno znaleźć lepsze rozwiązanie. Wg ekspertów technologii iBeacon ta działająca w Galerii Katowickiej to najlepsza nawigacja wdrożona w tego typu obiekcie. Od kilkuset zastosowań doszliśmy do kilkunastu a zdarza się, że nawet kilkudziesięciu tysięcy w miesiącu. To już duża liczba – podsumowuje Dawid Prymas

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY