Vistula: sprzedaż internetowa cechuje się mniejszą marżą w stosunku do tradycyjnych salonów

vistula wolczanka ecommerce

Spółka Vistula Group, właściciel sieci salonów Vistula, Wólczanka, W.Kruk oraz Deni Clear, zanotowała w I półroczu 2016 roku przychody ze sprzedaży na poziomie 273,8 mln złotych. Były one o 38 mln (16 proc.) wyższe od przychodów osiągniętych w analogicznym okresie poprzedniego roku. Większy udział w sprzedaży detalicznej miał w tym okresie segment e-commerce.

W sprzedaży detalicznej obserwujemy wzrost udziału sprzedaży internetowej. Cechuje się ona jednak mniejszą marżą w stosunku do tradycyjnej sprzedaży w salonach. Powoduje to zmniejszenie wskaźnika marży brutto w relacji do przychodów, który w I półroczu 2016 roku wyniósł 52,9 proc. w stosunku do 53,5 proc. w I półroczu 2015 roku – czytamy w komunikacie Spółki.

Segment sprzedaży online

Sklep internetowy Wólczanki działa od grudnia 2009 roku, a sklep on-line Vistula od kwietnia 2010 roku. Dostawy na terenie Polski realizowane są za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD. Istnieje także możliwość odebranie zakupów internetowych w Paczkomacie. Obecnie nie ma możliwości odbioru zakupów w salonach stacjonarnych w ramach usługi click&collect. Sklepy oferują natomiast wysyłką zakupów do innych krajów Unii Europejskiej. Jej koszt to 70 złotych. Płatności internetowych można dokonać za pośrednictwem systemów PayU i eCard, a także kartą kredytową Visa i MasterCard.

Grupa Vistula prowadzi także sklepy online marek W.Kruk oraz Deni Clear. Marka obecna jest także w social mediach. Posiada konta na Instagramie, Facebooku, Youtubie i Pintereście.

Większa powierzchnia salonów stacjonarnych

Grupa Vistula, poza wspieraniem sprzedaży online, inwestuje w tradycyjny kanał sprzedaży. Na koniec I półrocza 2016 roku powierzchnia sprzedaży sieci detalicznej zwiększyła się do ok. 28,6 tys. mkw. Wzrost powierzchni w segmencie odzieżowym wyniósł 7,8 proc. natomiast w segmencie jubilerskim powierzchnia zwiększyła się o ok. 11,6 proc.

Vistula Group S.A. jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A., która specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Aktualnie sieć sprzedaży liczy ponad 320 sklepów marki Vistula, W.Kruk, Wólczanka i Deni Cler Milano.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn