Najemcy widzą potencjał Gemini Holding

gemini-park-tarnow

Gemini Holding posiada w portfolio trzy inwestycje: Gemini Park Bielsko-Biała, Gemini Park Tarnów i nowo powstający obiekt w Tychach. O planach spółki rozmawiamy z Danielem Słuchockim, dyrektorem ds. komercjalizacji w Gemini Holding.

Gemini Holding zaprezentuje wszystkie swoje projekty podczas jesiennej edycji Shopping Center Forum 2016. Nad czym aktualnie Państwo pracują?

– Gemini Holding posiada w swoim portfolio trzy inwestycje – Gemini Park Bielsko-Biała otwarte w 2009 roku, Gemini Park Tarnów otwarte w 2010 roku oraz nowo powstający obiekt Gemini Park Tychy, którego budowa ruszyła w styczniu 2016 roku. Trzeci obiekt pod szyldem Gemini będzie nowoczesnym centrum handlowym o powierzchni komercyjnej ok. 36 tys. mkw., oferującej 130 lokali handlowych i ok. 1,1 tys.miejsc parkingowych. Wśród naszych najemców znajdą się zarówno znane sieci, jak i lokalni przedsiębiorcy. Oferta handlowa obiektów pod szyldem Gemini Holding jest zróżnicowana i pozwala na zaspokojenie potrzeb zakupowych nawet najbardziej wymagających klientów.

W Gemini Park Tarnów w ostatnim półroczu tenant mix wzbogaciła Vistula, Wołczanka, piekarnia Awiteks, oraz Pizza Hut Express. W efekcie wprowadzonych zmian i nieustających prac nad uzupełnianiem oferty obiektu zanotowaliśmy wzrosty obrotów w strefie food court oraz większą odwiedzalność tarnowskiego obiektu. W projektach Gemini Holding dbamy również o zagospodarowanie terenów sąsiadujących z budynkiem centrum handlowego.

Przykładowo, w Gemini Park Bielsko-Biała w lipcu br. nastąpiła inauguracja Eko Parku – najnowszej inwestycji wpisującej się w strategię rodzinnego Centrum Handlowego jaką posiada Gemini Park Bielsko-Biała. Eko Park – W Deche! To obiekt przeznaczony dla dzieci i młodzieży, ma na celu również rozwijanie wśród odwiedzających umiejętności logicznego myślenia, sprawności i koordynacji ruchowej. Podsumowując – nie zwalniamy tempa i nieustannie rozwijamy nasze projekty handlowe.

Jakim projektem jest Gemini Park Tychy? W jakiego typu wyzwania obfituje?

– Pracując nad naszym najnowszym projektem dbamy o to, aby oferta była kompletna, a obiekt funkcjonalny. Tychy charakteryzują się niskim nasyceniem powierzchnią centrów handlowych. Współczynnik nasycenia to jedynie 325 mkw. na 1000 mieszkańców. Miasto i region oczekują zróżnicowanej oferty handlowej – do tej pory tyszanie zmuszeni byli do turystyki zakupowej, m.in. do stolicy aglomeracji śląskiej. Po otwarciu Gemini Park Tychy to ulegnie zmianie, mieszkańcy miasta nie będą musieli wyjeżdżać do Katowic aby zaspokoić swoje potrzeby zakupowe. Spodziewamy się klientów nie tylko z Tychów, ale również z powiatów bieruńsko-lędzińskiego, pszczyńskiego, mikołowskiego i okolicznych miejscowości, takich jak Brzeszcze czy Chełmek. Skupiając się na potrzebach mieszkańców przeprowadziliśmy badania socjologiczne, analizowaliśmy potrzeby klientów. Na ich podstawie kompletujemy ofertę handlową. Kolejnym z wyzwań projektu było wpasowanie się w istniejącą strukturę handlową. Obok nowo powstającego Gemini Park Tychy funkcjonują już bowiem Tesco, OBI i Saturn – po otwarciu Gemini naturalnie dopełni znaną już destynację zakupową tworząc Power Center.

Co sądzi Pan o koncepcie Power Center?

– Power Center jest dla mnie synonimem kompletnej oferty handlowej. Tyskie Gemini będzie wpisane w istniejącą destynację handlową stając się w efekcie jedną z większych powierzchni handlowych na Śląsku.

Jakie czynniki Pana zdaniem najlepiej określają potencjał obiektu handlowego?

– Czynniki wpływające na potencjał centrum handlowego to dobra lokalizacja, dogodny dojazd do obiektu oraz funkcjonalność obiektu, która jest efektem odpowiedniego projektu architektonicznego. Kolejnym czynnikiem określającym potencjał centrum handlowego jest catchment area, czyli strefa oddziaływania centrum handlowego. Gęstość zaludnienia oraz profil mieszkańca wpływa na pozycjonowanie centrum oraz jego późniejszą strategię komunikacyjną. Mocną stroną projektów Gemini jest bez wątpienia tenant mix oraz wyczucie potrzeb lokalnego rynku – zarówno od strony marketingowej jak i usługowej. Dbamy o to, aby w naszych obiektach pojawiali się lokalni przedsiębiorcy i staramy się odpowiadać na potrzeby mieszkańców regionu.

Czy sukces Gemini Park w Bielsku-Białej i Tarnowie wpłynął na przewagę konkurencyjną Gemini Holding i na postęp w komercjalizacji obiektu tyskiego?

– Wiarygodność w biznesie jest podstawą i długotrwałe relacje z najemcami jakie udało nam się zbudować na przestrzeni lat wpływają na wizerunek nowo powstającego centrum handlowego. Oczywiście staramy się cały czas udowadniać, że raz zdobyte zaufanie partnerów biznesowych nie jest powodem by osiadać na laurach. Kluczem do powodzenia komercjalizacji jest to, aby nieustannie słuchać potrzeb najemców i starać się wychodzić im naprzeciw.

Jak przebiega proces komercjalizacji Państwa obiektów?

– W Gemini Park Tychy etap komercjalizacji rozpoczął się w zeszłym roku – przed rozpoczęciem budowy. W styczniu 2016 ruszyła budowa, obecnie obiekt posiada już flagowych najemców, tzw. anchorów i w tym momencie dopasowujemy pod potrzeby najemców powierzchnie i lokalizacje. Otwarcie centrum handlowego planowane jest na jesień 2017.

Jakiego typu marki wzbogacą tenant mix obiektu w Tychach?

– Staramy się aby klienci mieli duży wybór, jednocześnie tenant mix jest przemyślany i nie wykluczający się. Branżę spożywczą w Gemini Park Tychy reprezentuje polska sieć supermarketów – Piotr i Paweł. W akcesoria drogeryjne odwiedzający zaopatrzą się w sieci Rossmann. Ponadto do centrum dołączyła sieć detaliczna RTV Euro AGD, dzięki której klienci zaopatrzą się w niezbędne akcesoria domowe. Podczas urządzania wnętrz klient będzie mógł odwiedzić supermarket Jysk, a dbając o najmłodszych sklep z artykułami dziecięcymi Smyk. Dla osób ceniących aktywność fizyczną interesującymi punktami będą sklep z odzieżą sportową Martes Sport oraz klub fitness Fabryka Formy. Reprezentanci branży jubilerskiej to Time Trend, czy Briju, a wrażeń czytelniczych dostarczy Świat Książki i Kolporter. Food court w Gemini Park Tychy będzie miejscem które dopasuje się do preferencji każdego z odwiedzających. Ofertę gastronomiczną wzbogacą marki takie jak m.in.: Olimp, Companeros, Kebab by Olimp, Cafe de Grano czy Lodomania. Sektor usługowy obiektu będzie również rozbudowany, a wzbogacą go takie firmy jak: Rainbow Tours, Itaka, Wezyr Holidays, Myjnia Samochodowa, Orange, E-Smoking World, Pralnia Wicher i Kantor.

Co oprócz oferty handlowej wyróżni tyski Gemini Park?

– Wyróżnikiem tyskiego Gemini Parku będzie interesująca koncepcja architektoniczna, której projekt przygotował zespół Vide Studio. Duża ilość przeszkleń zagwarantuje budynkowi wiele jasnego, dziennego światła, a pasaże będą szerokie i przestronne. Dzięki tym rozwiązaniom Gemini Park Tychy nawiąże wyglądem i charakterem do eleganckiej, śródmiejskiej ulicy handlowej. Obiekt stara się również o uzyskanie certyfikatu BREEAM na poziomie bardzo dobrym, co świadczy o przyjazności dla środowiska naturalnego oraz komforcie użytkowania. Atrakcje jakie uzupełnią ofertę handlową centrum to przede wszystkim wcześniej wspomniany Park Radości w którym dzieci i młodzież będzie miała okazję skorzystać z programu rozrywkowego i edukacyjnego.

Gemini Park Tychy projektowane jest jako centrum rodzinne, podobnie jak istniejące już centrum handlowe w Bielsku-Białej. Planowane jest m.in. stworzenie specjalnych poszerzonych miejsc parkingowych w pobliżu wejść do budynku, które przeznaczone zostaną dla rodzin z dziećmi. Oprócz tego pomieszczenia i toalety w obiekcie zostaną przystosowane do potrzeb najmłodszych. W centrum handlowym planowany jest pokój dla Rodzica z Dzieckiem, gdzie w estetycznych i komfortowych warunkach będzie można np. nakarmić czy przewinąć dziecko.

Co sądzi Pan o obecnym stanie rynku powierzchni handlowych?

– Z mojej perspektywy rynek powierzchni komercyjnych bardzo dojrzał na przestrzeni ostatnich kilku lat. Dziś najemcy podczas decyzji i wyboru powierzchni pod wynajem zastanawiają się dłużej i analizują więcej czynników. Niezmiennie zwracają także uwagę na lokalizację, potencjał obiektu handlowego oraz catchment, czy dopasowanie oferty do potrzeb lokalnego rynku. Nasze prezentacje zawierają szczegółowe badania dot. potencjału miejsca, przewidywanych odwiedzalności, czy obrotów. Najemcy są obecnie o wiele bardziej świadomi i potrzebują dużo więcej faktów oraz analiz żeby zdecydować się na daną lokalizacje. Wiedza i świadomość to pozytywny czynnik również dla dewelopera – mniejsza pochopność w działaniu równa się zmniejszeniu ryzyka niepowodzenia funkcjonowania najemcy w centrum handlowym.

Jakie trendy i prognozy widzi Pan na przyszłość w branży retail na polskim rynku?

– Obecnie rynek jest mocno nasycony – Polska jest drugim co do wielkości rynkiem centrów handlowych w regionie CEE i trzecim pod względem aktywności deweloperskiej. W efekcie pozostaje coraz mniej miejsc do budowy nowych obiektów. Prognoza na przyszłość to przede wszystkim więcej rozbudowy istniejących centrów handlowych niż nowo powstających obiektów oraz repozycjonowanie. Deweloperzy będą dbać o umocnienie istniejącej oferty handlowej. Kolejny czynnik, który prawdopodobnie będzie przyszłością rynku retail to omnichannel, sprzedaż wielokanałowa, która umożliwia połączenie zakupów online i stacjonarnych. Odpowiada na zmieniające się potrzeby konsumentów i coraz większą rolę internetu i e-commerce.

Gemini Holding zaprezentuje wszystkie swoje projekty podczas jesiennej edycji Shopping Center Forum 2016 przy stoisku 3.5

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn