Ikea chce zarobić 16 mld złotych dzięki sprzedaży wielokanałowej

Przez kilka następnych miesięcy będziemy pracować nad projektem wprowadzenia w Polsce sprzedaży naszych mebli przez Internet – poinformowała redakcję Evigo.pl Agata Czachórska, corporate communication specialist w spółce Ikea Retail.

Obecnie szwedzki gigant prowadzi sprzedaż w 27 krajach. Możliwość kupienia mebli przez internet mają mieszkańcy 13 z nich. Kolejnym ma być Polska.

PIĘCIOKROTNY WZROST OBROTÓW

Anna Pawlak-Kuliga, która od 1 września br. objęła stanowisko prezesa sieci sklepów Ikea w Polsce, zapowiada, że już w najbliższych miesiącach firma wprowadzi sprzedaż mebli przez internet. W rozmowie z Forbes.pl dodaje, że początkowo sklep online będzie działać jedynie w wybranych regionach kraju. Co więcej, w jego ofercie nie będą dostępne wszystkie przedmioty, które można nabyć w stacjonarnych sklepach szwedzkiej sieci. Rozwój e-sklepu (zasięgu i asortymentu) ma się odbywać sukcesywnie.

– W najbliższych latach planujemy otwierać kolejne sklepy, w tym już niedługo, bo w drugiej połowie 2017 r. sklep w Lublinie. Będziemy także rozwijać Ikea w Polsce w kierunku sprzedaży wielokanałowej – mówi Anna Pawlak-Kuliga.

IKEA STAWIA NA ONLINE

Obecnie klienci Ikea mogą robić zakupy online w mniej więcej połowie krajów, w których znajdują się sklepy stacjonarne firmy. Spółka przewiduje, że po wprowadzeniu zmian, do 2020 roku sprzedaż w Internecie będzie odpowiadała za 10 proc. przychodów całej grupy.

Ikea stara się rozwijać swój model biznesowy przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii. Jednocześnie gigant nie może sobie pozwolić na zamykanie sklepów stacjonarnych, gdyż meble, ze swej natury, wymagają ekspozycji.

Ikea cały czas stara się badać zachowania konsumentów online i offline, aby skuteczniej dopasować aplikacje do ich potrzeb. – Naszą główną ambicją jest dostarczenie świetnego doświadczenia zakupowego, które wzmacnia naszą markę, angażuje klientów – wskazuje Victor Bataya, global head of mobile solutions. – Gdy ludzie kupują nasze produkty lub korzystają z usług, oczekują, że zostaną za to nagrodzeni. W tym tkwi nasza rola – podsumowuje.

Ikea jest największym sprzedawcą mebli na świecie. Na koniec 2014 sieć Ikea liczyła 361 punktów sprzedaży. Założona w 1943 roku firma zatrudnia dziś około 131 tys. osób w 40 krajach, generując roczną sprzedaż na poziomie 24,7 miliarda euro.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA

Serenada #bardziej otwarte centrum handlowe.

Centrum Serenada to nie tylko bogata oferta handlowa, ale przede wszystkim przestrzeń stworzona z myślą o mieszkańcach Krakowa. To wyjątkowe miejsce spotkań, wymiany doświadczeń i wzajemnych inspiracji.