Coccodrillo notuje dwukrotny wzrost sprzedaży e-commerce

W sierpniu przychody spółki CDRL, właściciela marki Coccodrillo, w polskim kanale e-commerce wzrosły o 123 proc. w porównaniu do sierpnia poprzedniego roku. Wyniosły 1,5 mln złotych.

Dla porównania przychody CDRL w polskich sklepach stacjonarnych wyniosły w sierpniu 2016 roku 14,50 mln zł wobec 11,89 mln zł rok wcześniej. Od początku roku (styczeń – sierpień) polskie sklepy sieci Coccodrillo wypracowały już 90,42 mln zł przychodów, czyli o 14 proc. więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. W tym samym okresie przychody w polskim internecie wzrosły o 98 proc. r/r do 7,61 mln złotych.

Nowa platforma, rosnące przychody

Wzrost popularności sklepu internetowego, to efekt uruchomienia przez spółkę nowej platformy e-commerce w maju 2015 r. Umożliwia ona znacznie sprawniejszą obsługę klientów, a także prowadzenie nowoczesnych akcji promocyjnych oraz planu lojalnościowego. Dostawy w Polsce realizowane są przez kuriera DPD, Pocztę Polską lub Paczkomaty InPost. Przy zamówieniach powyżej 100 złotych wysyłka jest gratis.

– Nasza platforma e-commerce umożliwia atrakcyjną wizualnie prezentację oferty. Dzięki jej funkcjonalnościom możemy też wykorzystywać nowoczesne metody marketingowe, jak np. zaawansowane plany lojalnościowe – tłumaczy Tomasz Przybyła, wiceprezes CDRL.

E-sklepy dedykowane zagranicznym rynkom

W ostatnich miesiącach spółka CDRL uruchomiła kolejne wersje językowe swojego sklepu internetowego coccodrillo.eu. Serwis sk.coccodrillo.eu jest dedykowany dla rynku słowackiego. Równocześnie wystartowała angielskojęzyczna wersja en.coccodrillo.eu. Rozwój sprzedaży internetowej to jeden z filarów strategii spółki odzieżowej.

– Wersję słowacką uruchomiliśmy dla naszych klientów na Słowacji, gdzie funkcjonujemy od dłuższego czasu i zauważaliśmy taką potrzebę rynkową. Dostępna jest już także europejska wersja sklepu w języku angielskim, dedykowana szczególnie klientom z państw europejskich, które nie mają dedykowanej wersji językowej sklepu oraz gdzie nie mamy na razie swoich stacjonarnych sklepów – komentuje prezes firmy, Marek Dworczak.

Marka Coccodrillo jest znana na czterech kontynentach, w tym m.in. w takich krajach jak Chiny, Brazylia, czy Arabia Saudyjska. Na koniec zeszłego roku sieć handlowa spółki liczyła 361 sklepów w krajach Unii Europejskiej i 86 placówek poza nią. CDRL zadebiutowało na głównym rynku GPW w dniu 28 października 2014 r.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY